28 April 2008

Jumaat, sabtu dan ahad yang lalu

jumaat petang, balik aku sempat tidur kejap... ngantuk sangat-sangat... malam keluar ngan skandal (read : let me called him as L). ahax... ntah nape malam ni aku sensitif...erk, nak period kot. Aku amik hp dia, ingat saje nak belek-belek, bila dia rampas dari tangan aku, terus aku nangis...apa? nangis? ah yesssss... aku nangis...huwaaaa.... hmm, ingat balik it sound ridiculous tapi itulah yang terjadi. aku nangis sampai teresak-esak siot! hampeh sungguh.

dan untuk memujuk aku yang dah menggila dalam kereta, L bawak aku lepak tengok live band kat Bukit Bintang. Kebetulan malam tu L nak jumpa adik dia. Maka melepak lah aku dekat Bistro. Luckily malam ni performance agak menarik, tak macam sebelum ni dengan lagu yang entah apa-apa entah... L tinggalkan aku bersembang women to women ngan adik dia dan mengenal adiknya... aku terasa seronok punya abang macam L. He such a gud man i've ever met. Tak macam abang aku...hehehe! but life is always like dat, we adore people more than what we already have.

Tak sangka jugak aku jumpa ngan Iqram Dinzly kat sini, pemegang watak Darius dalam dunia baru dan Zahar dalam siri Bella. Iqram memang tak banyak beza dari apa yang kita lihat di kaca TV. Tak macam kebanyakan artis wanita. Sempat gak senyum kat aku...wah!...BEST BEST BEST!

L hantar aku balik bila jam menghampiri angka 1 pagi. Aku pun dah mengantuk, rajukku pada L dah reda tapi dek kerana ego dan ade sisa-sisa sedih, sepanjang perjalanan balik aku menyepikan diri biarpun L cuba sedaya upaya menceriakan aku. Alih-alih aku tertidur dan hanya sedar bila kereta L betul-betul berhenti didepan rumah. fuhhhh... janganlah aku berdengkur dalam kereta...malu siot... ahax!

Sabtu pagi aku dikejutkan dengan mesej Maya yang mengajak aku turut serta ke PD. the programme was like this...

10.00am, aku sampai NIOSH, lepak2 kejap before proceed ke Seremban. 10.45am sampai kat umah maya kat AMpangan, sarapan pagi Nasi Lemak Rendang Ayam kat sana... borak-borak ngan Mak maya a.k.a 'Mak Mertua Tak Jadi' sebelum bergerak ke PD.

12.30pm, sampai kat PD, Hotel Legend, tak jadi jumpa sales person dia so we all terus terjah tengok-tengok keadaan hotel untuk seminar. Rasa tak best, we move to next hotel, Corus Paradise, kebetulan pada masa ni ada krew untuk slot Samarinda TV3 sedang membuat penggambaran, Sempat say Hi and take picture ngan Umie AIda dan Tony Eusoff. Kat Corus ni rase best sebab dengar bunyi air so memang rasa tenang. Dari Corus, kitaorang pergi ke Ilham Resort... jumpa Zamani, representative Ilham. Bawak we all jalan-jalan tengok kawasan... not bad cuma tak selesa dengan pakej penginapan.... agak hampa dengan ketiga-tiga hotel yang telah dilawati ditambah dengan bahang laut yang amat merengsakan.Kebetulan dari pagi aku memang kurang selesa dengan diri sendiri, asyik memikirkan dia... insan yang telah bertakhta di hati...(baca : aku dah start jiwang ni)

3.00pm appointment dengan Avilion ditangguh ke pukul 3.30 sebab nak minum air kelapa sebelah Hotel Selesa. Selepas minum, kami terus menuju Avilion PD, sempat gaduh ngan guard nepal sebab tak puas hati kena suruh parking kat tempat lain. Alih-alih, Avilion yang sepatutnya kami tuju terletak bersebelahan Marina Court, hotel baru Avilion Admiral Marina... hahaha... setelah bertemu dengan Zaki, Sales Person Avilion Admiral Marina, setelah sempat mengambil pose-pose menarik (baca : masa ni aku banyak tengok je sebab dah migrain jadi takde mood langsung nak amik gambar).Akhirnya, sebulat suara bersetuju melilih Avilion sebagai lokasi Seminar Mental Health yang akan diadakan pada awal penghujung bulan Mei nanti.

4.30pm, singgah di Pasar malam PD, beli macam-macam amakan sebab perut dah lapar. Kak D sempat beli durian. Then we all makan kat tepi pantai.

6.30pm, balik ke seremban, next destination is Jusco Seremban 2. AKu tidur dalam kereta sementara menunggu diorang shopping. Baru dapat gaji, joli sakan lah gamaknya...

9.30pm, balik ke bangi. Punch out... balik umah, mandi, berangan, baca buku, then tidur.... ZZZZ

Pagi ahad, bangun agak lewat, mesej sarah ajak g Salam. Mandi, bersiap then terus g umah Sarah. Sampai kat Salam dalam kul 11, terus suh diorang cuci kete aku.,..dan aku ikut sekali cuci kereta sendiri... hehehe... ari ni tak banyak kereta yang minta dicuci, termasuk aku cuma ada 3 buah kereta, tu pun kereta volunteer... tapi tu semua tak mematahkan semangat kitaorang untuk meneruskan cuci kereta amal hingga 10 mei nanti.

2.00pm balik dari Salam terus menuju Carrefour Subang, nak beli hadiah untuk Baby baru Nadia, sepupu aku yang duduk kat Subang. Then lepak umah Nadia, sempak cebokkan Najiha dan bautkan sup ayam untuk Nadia, aku dan Sarah balik ke Bangi.

On d way nak hantar Sarah, aku dilanda kebuluran lalu aku ajak Sarah singgah di Kopitiam. Walaupun masa tu perut dah penuh tapi dengan tamaknya aku meng'order' double toast ngan Chicken Curry Toast... membazir je sebab tak abih tapi ape boleh buat.... aku kaya aku kaya!!!

9.30malam, hantar sarah balik umah, pastu aku pun balik lah... takkan nak melencong. Penat gile ada hati nak jalan-jalan lagi...hehehe.

Malam, lepas mandi, bincang ngan abang pasal kenduri kawin dia. Confirm aku yang sponsor bunga telur untuk dia... erk, sape nak teman aku beli bunga telur nih? nak ajak diorang Maya alamat pokai lah aku... taste diorang sume yang mahal-mahal... taknak laa.. nanti nak kene tanya Jue kalau dia boleh temankan aku nanti. Pasal rumah lak aku dah tak payah risau, Abang tak kasik aku keluar rumah sebab dia tak suka kebanyakan penyewa tak jaga kebajikan rumah. So rumah setel, everymonth aku cuma bayar RM270... dan rm30 lagi untuk maintenance. Lepas ni nak kene beli TV, peti ais dan Mesin basuh...erk...nak mesin basuh ke? ... hehehe. Oklah kan. Hidup sorang-sorang, bahagia lah aku nanti...