14 April 2008

ada apa dengan hujung minggu 2

Aku buat traditional body massage kat Thai Odyssey, Jusco Cheras Selatan selama 2 jam... Entah kenapa aku boleh buat keputusan drastik sebegini akhir-akhir ini. Lepas park kereta (Thank god i got space), aku terus meluru ke Kaunter Tiket TGV yang terletak sebelah atas bangunan Jusco. Appointment yang sepatutnya dibuat pada pukul 5.30 petang di anjak ke pukul 6.00. Sempat juga lah buat keputusan drastik sekali lagi, wathcing movie at 9.40pm... ahax...

Usai terapi relaksasi, aku menhitung masa, ada 1 jam 40 minit lagi sebelum wayang bermula. Erm, aku menapak ke kedai buku Popular. Terjebak jadi member seterusnya membeli 2 buah buku yang nilai kesemuanya lebih dari RM100... worth it or not? ah... untuk ilmu apa salahnya...

Perut berkerocnong, lapar la pulak tapi seleraku seolah-olah mati semenjak dua menjak ini. Teringat Kak D pernah makan di Secret Recipe seorang diri sebelum ini.... Hmmm...Secret Recipe...not bad...

Caramel Macchiato and Pan-Grilled Dory Fish with Lobster Sauce... sound so delicious... sengaja aku pilih menu yang mahal dan mengada-ngada... entah...banyak duit kot...hahahha

Tengah menjamu selera, duduk seorang mamat selang sebuah meja dari tempat aku bersantap. Macam pernah kulihat mamat mata kuyu ni tapi dimana ya? OH... aku baru bertembung dengan dia masa turun dari eskalator tadi. Hmmm... yes... and he was a VJ in 8TV Quickie, also pelakon dalam Good Bye Boys dan Gol & Gincu. Ah...sape nama dia? Tak sangka aku masih boleh bergembira dengan apa yang aku alami sekarang.

9.30pm, selesai membayar bil secret recipe yang nilainya kurang 10sen menjadi RM30, hentian seterusnya adalah TGV, di dewan bernombor 8 dan kerusi J7... cukup selesa untuk aku bersenang lenang dan ketawa menangis seorang diri melihat filem terbaru Adam Brooks, Definitely Maybe... lakonan Ryan Reynolds dan Isla Fisher. Ceritanya sangat menyentuh jiwa dan raga, dan akulah April yang mengharap sesuatu yang tak pasti... dan aku akan berceruita lagi tentang ini...

No comments: