25 April 2008

apa yang aku rasa nak blaja dan kenapa...

Minggu lepas, Kareema, kenalan yang kutemui di Yayasan Salam minta tolong bagitau apa bende yang we wish to learn...well...Life is never ending learning process...

here we go...

1. Nak further study ... buat masa skrg, aku plan nak amik master dulu... master in Corporate Comm... walaupun dulu aku budak IT, tapi aku lebih rela bercakap dan bercakap dan mendengar orang bercakap dan bercakap lagi ngan orang daripada aku bercakap ngan gadjet IT... Aku suka deal ngan org2 keparat nih, gain their knowledge, experience etc tapi skil untuk 'well conversation' tu takde.

2. Nak serius blaja main gitar n nak enhance piano skill ... aku nak masuk kelas muzik tapi ntah bile nak sign up. Tunggu bonus 5 bulan kot... ble bayar lump sum... aku tension bila tengok adik aku main gitar best giler, tapi bila minta tolong ajar dia bulih buat bodo...sakit ati betulllll... dulu reti la jugak main lagu 'tum pas di air' (versi hindustan) dan lagu pergilah sayang tu... tapi ari tu balik kampung try main balik dah lagu tu dah tumpah pergi ke mana tahhhhh.... bosan aku... sampai sekarang aku tak ble lupa muka adik aku ketawa terbahak2 bila aku main gitar sumbang... siot jerrr... tak padan ngan jari aku yang sakit... ah tension!

3. Aku boleh berenang, tapi aku tak reti menyelam... jadi aku nak enhance teknik berenang and also nak blajar scuba diving . Belajar berenang supaya aku boleh berenang dengan teknik yang betul. Belajar menyelam sebab aku memang gila g snorkell, bila tengok coral cantik2 aku tanam impian nak tengok dasar laut pulak lebih2 lagi negeri aku memang kaya ngan khazanah tu, tak pe, aku nak amik course beginner dulu, dapat license yang 100m pun dah kira bagussss gitoooooooo... Yang pasti, aku suka ngan alam... tak kira hutan, laut, gunung, sungai...semua aku suka....

4. Aku pandai memasak, aku boleh mengemas rumah, aku suka dan reti jaga kanak-kanak dan aku independent orangnya, tapi aku tak cukup yakin nak jadi seorang isteri dan ibu yang baik...diulangi...jadi isteri dan ibu yang baik... oleh itu, aku nak amik kursus kawin (baca : antara pra-syarat sblm mendaftar pernikahan) dan aku nak blajar kaunseling rumahtangga ...semuanya sebagai persediaan menepuhi alam baru yang entah bila masanya akan tiba... hahaha... aku dah terbiasa hidup sorang-sorang jadi aku ni susah nak sharing everything in my life... kadang-kadang aku pikir aku boleh je hidup tanpa ada famili sendiri tapi tu semua pemikiran seorang aku yang penuh keakuan... jadi aku nak blajar jadi orang dan blajar untuk terima orang seadanya,belajar untuk sabar, belajar berkongsi, belajar untuk mengerti orang lain... ah... bukan ke tu semua learning process yang semua orang wajib amik tau? ...

erm, buat masa ni, tu je yang aku rasa aku nak blajar... mungkin nanti ada lagi benda lain yang aku nak blajar... hehehe...

No comments: