25 April 2008

aku buat apa minggu ni?

Isnin
pagi morning yang ceria, g opis, buat keje-keje clerical, dari menghantar fax kepada client, mengupdate database dalam sistem pendaftaran COSH2008, kemaskini emel yang slalu sangat full, borak, makan-makan, lepak... ehehe... petang, ingatkan dah selamat... sekali boss confirm lak nak g Hotel Istana...aduhhh... nampak gaya kene berkampung kat hotel istana lah malam ni.

Balik umah kejap amik baju. Pukul 6.30 gerak dari bangi... jalan maha sesak baik dari arah KL ke selatan mahupun sebaliknya. Jiwa tengah kacau dek mendengar Smart Tunnel ditutup bagi sistem banjir, lagi haru bila Jalan Sultan Ismail turut ditutup bagi memberi laluan kepada larian obor. Aduhhhh... mana aku nak pergi ni? aku bukan familiar pun ngan KL especially kawasan-kawasan sesak sebegitu... ironinya, kitaorang stuck in the jammed almost 2 hours. aiyokkkkkk....

Letak beg terus turun ke Ballroom Mahkota II untuk setup tempat event esok. Selepas makan malam, kami memulakan kerja memasukkan souvenior untuk delegasi yang datang esok pagi.

Jam menghampiri 2.00 pagi (baca : dah selasa) baru selesai segala persiapan... balik ke bilik, mandi, tidur... bangunkan aku esok pagi ya Allah...

Selasa
Lenaku dikejutkan dengan bunyi iron...uish..kak Ita marah ke sbb aku tak reti nak bangkit dari pembaringan? erk...takotttttttttt! cepat-cepat aku bangun meluru ke bilik air...konon-konon aku rush laaa.... hehehe

Delegasi dari 10 buah negara ASEAN, wakil ILO, Korea dan Jepun sudahpun masuk dan berada didalam dewan ketika Datuk Noraini, Timbalan Menteri Sumber Manusia datang untuk merasmikan majlis.

Tengahari, dah takde keje. online kejap and blogging. Petang, ngantuk, balik bilik tidur. Malam, lepas dinner, balik bangi. Boring gile... huwaaaaa....

Rabu
Ari ni pakai kebaya,ahax... tapi aku tak pakai ngan kain sebaliknya aku padankan ngan seluar itam je. Senang nak bergerak sementelah sekejap lagi aku kene bawak delegasi dari Indonesia tour KL.

10.00am, amik bapak-bapak dan ibu-ibu kat EQ. bawak jalan-jalan tengok Putrajaya,KLCC , CM, PS, Chowkit... ahhhh...lenguh kaki aku...dah la kene jadi supir, jadi lak pemandu pelancong. Malam, selepas puas makan durian, hantar bapak-bapak dan ibu-ibu pulang ke EQ.

Sampai rumah, mandi dan dan makan ubat batuk...oooooo... dia mula balik!!! penat sangat-sangat sebab samapi umah pun almost 11.45pm, cepat2 mandi dan bersihkan diri... pakai lotion, cukup ngan t-shirt longgar, tutup lampu then landing... masa tu baru capai hp wish E happy birthday, lepas tu call dia kejap, end call terus collapse... im so exhausted!

Khamis.. beday E!
9.00am dah ada kat EQ, ni hari terakhir delegasi Indonesia berada kat Malaysia. Flight diorang kul 2.40pm tapi kul 11.00am dah gerak ke KLIA. Pitty to Bapak Topo, tak nampak border langsung terjatuh. Berdarah gak bibir.

Petang, keadaan sudah semakin reda bila tiba-tiba En Zul minta tolong pegi ke Hotel Istana balik untuk pick up barang... aiyoooook... pukul 5.00pm jumpa Zura kat HP, kemudian beransur ke Ikea dan sempat membeli vase... ber vase barulah bunga-bunga aku lepas ni... cantik cantik cantik...

Balik dari Ikea baru ke Hotel Istana...mak aih...banyak gile barang... nasib baik bawak Unser... pekerja Hotel Istana juga banyak membantu. Balik ofis, tinggal je barang-barang dalam unser, tukar kereta, punch out dan balik umah.

10.00pm...lepas mandi, dinner ngan skandal...ahax... abih je makan cepat-cepat je aku suh dia antar aku balik...hakikatnya aku dah letih yang amat dan perlukan rehat. Batuk yang hampir seminggu tiada kini kembali... takut tak takut?

Sampai rumah, nak baca buku tapi mata ni tak larat langsung tertidur...ZZZZzzzzzzz

Jumaat
Pagi-pagi aku rasa macam ank amik MC je... malas gile nak bangkit dari katil aku yang cantik nih...tapi masa bangun nak tutup jam loceng, aku terpandang bunga ros merah, dan pink yang digubah bersama bungan lain... segar sikit mata... nak kene bangun jugak nih... bunga tu dah boost mood baik pagi ni... Thanx god!

Pagi ni mood boss ok jadi takde sape yang akan makan hati...eheheh... namun pagi ni aku dikhabarkan gaji tak masuk lagi...hampa? erm, aku takde lah nak pakai duit pun... tapi yang bestnya gaji kali ni beserta performance bonus dan increment... seronok-seronok...

11.00am, g PKNS bayar duit maintenance umah. Balik opis boring takde buat apa, semuanya sudah disiapkan pagi tadi. Pegi HR amik Slip gaji dan Surat kenaikan gaji yang baru... gembira dalam hampa... too many things to think, to consider...

now, im sitting here.surfing the net and blogging... tak lama lagi nak balik... yes yes yes... aku nak balik... nak tido... penat lah, 5 hari ni asyik pikir pasal orang lain... enuf!...

No comments: