04 June 2008

aku kena tag lagi

updated : 8th June 2008

adushhh... ape aku nak karang ekkk? erm, menelusuri blog blogger yang lain, aku rasa idea aku sudah diadaptasi sedari awal. Gimana ya? erm... here u go!

7 fakta mengenai diri saya

1) Saya seorang pemakai cermin mata semenjak tingkatan 2 dan menjadi pengguna contact lense yang tegar ketika berusia 18 tahun.
2) Saya anak ke-3 dari 5 beradik.
3) Saya ada mama dan bapa (baca : tak termasuk mak dan bapak mertua) ada seorang abang, kakak dan dua orang adik lelaki... maknanya saya bongsu perempuan...hahaha
4) Saya seorang yg sangat simple, sukakan konsep minimalis dan berjimat cermat, pakai asalkan selesa dipakai, makan asalkan mampu tekak menelan (baca : ops...kecuali buah-buahan...saya sangat alergik dengannya)...
5) Saya seorang yg agak peramah... dan sangat peramah pada orang yang saya kenal
6) Saya seorang yg suka berprasangka...jeng jeng jeng... sensitif taw... tapi ada baiknya, atleast saya tapis apa yang saya nak buat...
7) Saya seorang yg sangat suka manjakan budak...maknanya saya tidak garang... tapi sesetengah kenalan mengatakan saya agak suka sentap, ketat dan tegas...dan erk...kuntum jugak...ya betul...saya cuma suka manjakan budak-budak tapi yang tahap bapak dan mak budak...sorry yerrr...


7 perkara yang menakutkan saya

1) Mati
2) Mengandung...aduhhh... mengandung tu bisa sekali tapi gimana dong mau bersalin? caeser? tapi orang cakap caesar lebih susah dari bersalin normal... urgh...
3) Bila saya terlebih bercakap...sebab orang lain akan pandang pelik kat saya... saya seorang yang pendiam ke? oh tidak...saya suka berkata-kata tapi cuma dalam hati.
4) Bila saya melihat bil kad kredit saya sudah menghampiri had maksimum... tiap kali hujung bulan berazam untuk melimitkan penggunaan, tapi saya juga tipikal perempuan, pantang bener ada kemudahan... erk...orang lelaki pun mcm tu kan... ye takkk?
5) Bila saya tersentap ngan bapa and mama, takut sangat2 kalau terlukakan hati mereka, sebabnya dalam keluarga saya adalah yang paling lantang bersuara... asal tak suka je saya cakap... and i know i owez buat mama dan bapa terasa ati... tolong! ada tak sesapa yang boleh bantu memperbaiki perangai saya yang satu ini?
6) Bila saya tidak punya banyak masa untuk 'join' aktiviti-aktiviti di SALAM. Hidup saya pasti kelam dan saya selalu terketat dengan cerita-cerita gempak mereka...wah! terlebih sudah...
7) Bila saya berada dalam keadaan PMS, saya sangat takut duduk sensorang... boleh bikin gila gitooo...mulalah saya buat aktiviti merayap kemana-mana tempat tanpa hala tuju... menakutkan tak.... yo ooo je...alih-alih tempat yang dituju adalah tet.... kekeke

7 lagu buat masa sekarang yang terngiang2 / diminati

1) Ingat kamu by Maya ape ekkk...penyanyi Indon tuuu
2) Matahariku by Agnes Monica
3) With You by Chris Brown
4) Four Minute by Madonna feat Justin Timberlake...
ntah nape aku suke banget dengar lagu nih... catchy kot..
5) Broken by Amy Lee feat sape tak hengat daaaa
6) Here In My Home by Malaysian Artistes For Unity
7) Hadapi dengan senyuman... erk...lagu sape tak hengat jugak.... tapi pagi-pagi aku akan dengar lagu ni sebab dah setkan jadi bunyi alarm... dan berharap setiap pagi lagu tu boleh boost mood aku untuk menghadapi segala kemungkinan dengan senyuman.

7 perkara / perkataan yang selalu saya sebut

1) Ko hinggat ko chantek!
2) Ke laut
3) Ketat
4) Tahu tak per
5) Terkejut mak nyah
6) Sentap
7) Sengal... ahhh... memang sengal kannnn...

7 perkara yang amat bernilai buat saya

1) Pengorbanan Mama & bapa saya.
2) Kasih sayang Mama & bapa saya.
3) Kasih sayang adik-beradik saya...erk iye keee? saya selalu kene buli taw... dari kecik sampai dah besar gedabak macam ni... huwaaaaa.... sentap nyahhh..
4) Perhubungan persahabatan yang terjalin di antara saya & kawan-kawan (x kira kat mana kita kenal, kat mana kita bersua & bersembang....).tapi kan, saya pun selalu sanagt lupa kawan-kwan saya ni...hahahahha
5) Jam tangan pemberian Mama yang saya pakai selama 5 tahun tapi dah jatuh dalam lubang tandas kat umah.wah! sangat sedey... ade tak mak orang lain nak belikan jam pulak? nak tanya kat mama...terasa malu...ngeh ngeh ngeh
6) Segala-galanya yang Allah swt kurniakan kepada saya.
7) Ingatan yang masih baik walaupun ari tu terkehel jap dek terkena ubat bius masa dioperasi... sampai henpon pun ble hilang, g bayar kat kaunter tak amik balance...uikss...

7 pertama kali dalam hidup

ni dah citer sebelum ni kat sini... tapi nak tambahan 2 lagi...

6)pertama kali bernafas sendiri... masa baru lahir... saya lahir tak cukup minggu, mama bleeding jadi terpaksa buat caesar, songsang pulak tu... mama ckp saya ni tak menyempat2, orang lain ikut pintu saya kena ikut tingkap... nak wat cane kan...

7)pertama kali dapat ipar... ahax...tahun ni... sekali masa bulan mac, kakak aku kawin, jadi dapat abang ipar... pastu bulan mei, abang aku lak naik pelamin, aku dapat kakak ipar lak... seronoknyeee... tak sabar nak dapat anak sedara pulak...ahax...

7 orang yang saya mahu tag

1) Kareem ---> tak payah
2) Kasut Gombak ---> tak payah
3) Dewi Maya a.k.a Elly ---> tak payah
4) Diana ---> tak payah
5) Sara ---> tak payah
6) Nani ---> lagi lah tak payah...
7) Jaja---> tak payah jugak...

3 comments:

kasut-gombak said...

seb bek tak payah,klu tak payah je aku nak jawab tag ko tu.hehehe..

nobody said...

hahaha.. exotic nyee jawapan... ehehe.. nani, THANKSSSS ALOT FOR THE BUS!!!!! cayunk ko dan niosh..

saracocohoney said...

gelojoh ropenye ko mase kecik yek...nak cepat2 kuar...