11 June 2008

cerita satu hari

Ari ni? Pagi-pagi aku bangun macam biasa, mula-mula agak malas, kemudian macam lipas kudung mencapai baju segala… ari ni nak mekap sikit… hehehe… saje nak melawa sebab ari ni ada kerja luar… Aku kena buat pameran di Permata-INSTEP. Tengah-tengah pakai baju tu terasa sesuatu yang kurang menyenangkan…. Laaaaa…. Aku p***** lak… huhhh patutlah moody dua tiga menjak ni… PMS rupanya…

Tengahari makanan disediakan… save duit makan tengahari aku…ahax… sekarang ni kenalah berjimat. Kena buat simpanan sebab hujung tahun nak pegi Kemboja, nak sambut Aidl-Adha disana bersama orang-orang Islam Cambodia yang pemalu orangnya (baca: bak kata Kak Lang), dua bulan sebelum Aidil-adha lak aku balik Sabah meraikan Aidil Fitri, pasti banyak duit yang harus diguna ketika itu… so that, from now on kena saving banget… lagi pula aku dok berangan nak bercuti di Langkawi… aku kan telah mewajibkan kakiku untuk ke Langkawi setiap tahun…hehehe… Orang kata tempat lahir lagikan dikenang, ini pula tempat bermain… erk…betul ke bidalan aku tu?

Now, aku kat opis, lepas print invoice dan mengecek email yang penuh, aku melepak layan blues… ahax…aku kan kuntum. Mood kurang baik untuk bersembang-sembang… tapi takpe, tadi masa kat Permata aku dah digembirakan dengan hamper dan goodie bag… wah! Seronok gak buat keje sorang-sorang, no one cares!.

Tadi boss singgah ke territory aku, dia cakap sok pagi dia nak buat meeting ngan kitaorang berempat. Hmmm… apa lagi lah yang hendak disuarakan boss kali ni… Konsep blocking aku kurang berfungsi dikala ini… tu yang asyik sentap… sengal betullah… huhhhh!

Kejap lagi nak balik, aku teringin nak tengok wayang tapi tak tau nak tengok citer apa… Balik umah pun aku tak tau nak buat apa, sebenarnya boleh je kalau aku nak kemas umah, tapi MALAS…. Ahhh… malaslaaaa…. Tolong!

2 comments:

saracocohoney said...

cis malas tul!

kasut-gombak said...

baru ku tau,

budak2 salam ramai yang kuntum2 rupanya.

ye la. bunga.

kalau kumbang, camne nak kuntum2?