13 June 2008

Babi

Babi!
babi babi babi
Hari ni aku ingin membabikan mereka…
memang babi lah…

Apa hak mereka untuk melihat apa yang aku buat?
Apa hak mereka untuk merasa apa yang aku peroleh?
Apa hak mereka untuk bercerita tentang semua itu?
Mereka semua kan babi… babi babi babi…

Hari ini,
Ada sekelompok babi telah dibabikan oleh aku…
Kerana babi ini telah membuat airmataku mengalir
Kerana babi ini telah menghuru-harakan perasaanku
Kerana babi ini telah membuatkan hari-hariku suram…kelam…
Dan kerana babi ini jugalah aku mengambil keputusan…
Tidak akan ada lagi cerita berunsur celaka
Kerana lumrahnya babi inginkan kotoran yang jijik semata…
Supaya mereka boleh merasa lega diatas setiap apa yang mereka alami
Supaya mereka merasakan semua yang buruk adalah tanggungjawabku semata-mata…
Babi!


**Penulis memohon maaf kalau ada yang terkejut beruk atau terlompat katak seketika membaca perihal babi ini…

**Penulis ingin mengingatkan, siapa yang makan cili, dia yang rasa pedas… tapi ada banyak cili dipasaran yang tidak pedas sekalipun yang makan itu adalah penulis sendiri yang sangat tidak suka makan pedas.

**Entri ini dibuat ketika penulis berada dalam situasi kemurungan yang melampau melebihi tahap gaban dan hulk hogan, kerana itu penulis turut mengalirkan ari mata kerana perasaan sebak yang teramat sangat biarpun tidak berubah warna kulit dan bentuk badan.

**Watak babi diatas adalah ilusi penulis semata-mata dan tiada kena mengena dengan mereka yang telah mati ketika entri ini dibuat.

**Penulis telah merasa lega dan sudah boleh tertawa kerana berjaya meluahkan apa yang terpendam dijiwa...keh keh keh...

No comments: