30 June 2008

candat oh candat

20 Jun 2008

Pagi Morning, bangun pagi dengan azam baru… mencandat sotong dengan banyaknya tanpa mabuk-mabuk… hahaha… statement angkuh seorang aku… buzz!

Urm, ari ni ada misi harus diselesaikan, membuat laporan kerosakan di kedai HLK kat Fasa 4 tambahan nunnn… Masuk ofis, kena berlagak biasa, tak mo la tengok muka sedey atau boleh juga ditafsirkan sebagai muka sentap… buat invoice dan masukkan brosur conference untuk proses pengeposan.

Tengahari, aku ingat nak balik rumah,nak pack-pack baju pegi Terengganu mlm ni tapi terasa agak malas. Mood di ofis juga kurang memberahikan untuk aku berlama-lama disana. Mujur ada banyak kerja, jadi fokus sedikit terganggu untuk moody-moody nih.

Petang, balik umah, aku paksa diri untuk tido walaupun aku tau tidur selepas Asar sangat-sangatlah tidak sesuaiiii.…ZZZzzzz… pukul 7.30petang, tatkala azan maghrib berkumandang, mata aku otometik buka, ngan fenin-fenin lalat, kucuba lelapkan mata lagi tapi tak boleh. Mandi, cuci rambut, pastu lepak-lepak, pilih-pilih baju-seluar, tengok tv, lepak lagi…

Dapat mesej dari Alisah bagitau ada delay dalam program disebabkan kelewatan Jaja yang kena stay kat opis sampai kul 10 malam… yadey yadey!… takpe, jangan rush.. kul 10.40malam baru gerak dari Bangi.. tu pun cuak-cuak gak, kereta si ida ni selamba tak diservis lebih 2000km… ni nak jalan jauh ni … tawakkal je laaa…hehehe

Jumpa Erme n d Gang kat BH Petrol selepas tol gombak, kemudian kitaorang ke next pitt stop untuk bertemu grup dari kete Alisah n Timah kat Stesen Petronas Dusun Eco, Bentong. Perjalanan diteruskan menuju Kuala Terengganu…Cerita seterusnya, aku dah rasa malas nak tulis sebab entri kengkawan yang lain dah banyak…aku paste kan link je lah yeee… hehehe…

1. Pengalaman menarik erme dalam 13 ribu patah perkataan
2. Jaja bercerita
3. Trip Ina ke Terengganu
4. Nany MyVi bercerita & bercerita lagi
5. Nu3k pun nak kongsi cerita

Apapun, ingin aku simpulkan disini;

--> Aku tak mabuk laut, tapi aku mabuk darat

--> Aku orang terakhir yang berjaya mendapat sotong… masa tu mood nak gumbira sudah tiada jadi so-so laaa… walaupun demikian, aku tetap meneruskan pencandatan walaupun sambil tidur dan laut tengah bergelora (Baca : Tekong cakap tu cuma angin
barat…pergh!…apekah?)

-->Aku berangan je nak beli kain batik kat Pasar Payang, penyudahnya, aku masih membeli 2 helai blous sahaja, sama seperti dolu-dolu.berangan je lebih…

-->Aku terjebak membeli tikar kecil yang cantik kerana terpengaruh dengan tawaran harga, Cuma RM5… wah!
-->Aku tiada kena mengena dengan mengambil gambar di kawasan larangan terutama di NACC

-->Aku tak demam…lalala lalala lalala…

1 comment:

sepenuhjiwe said...

lalalala.. gak..