19 June 2008

kes ragut dan sesat

17 Jun 2008

Pukul 6 pagi lagi dah bangun. Pagi ni kena gerak ke Seremban. Ada pameran di Perpustakaan Negeri sempena Safety week diorang. Malas kalau nak ikut kan sebab malam ni kena tidur rumah maya kat ampangan. Bukan pe, dah lama aku biarkan rumah tak berpenghuni. Kalau aku ada pun tak sempat nak bermanja-manja sorang diri… sob sob sob… yeah… sometimes you need to be lonely…

Sampai kat Seremban sebelum jam mencecah angka 8.00 pagi.. hehehe, laju tak laju aku bawak keta tak hengat dari Bangi pukul 7.30…erk… perkarangan perpustakaan masih lengang, Cuma ada dua tiga orang abang dan kakak berpakaian pejabat duduk disana.

Belum sempat punggung memanaskan kerusi, seorang kakak menjerit…”pencuri!”…sambil berlari mengejar pencuri.. aku tergamam dan terkesima melihat insiden yang baru berlaku sekelip mata… rupa-rupanya, lelaki yang kulihat menaiki motor sebentar tadi adalah kaki ragut… kesian kakak tu, dahla dalam beg ada duit nak bayar bil-bil bernilai lebih RM1000, ada pula rantai dan gelang emas beserta handphone dan kunci kereta.Kejadian tersebut membuatkan aku fobia dan rasa kecewa kerana lelaki yang meragut kakak tadi adalah seorang lelaki melayu yang nampak baik pada zahirnya namun tak kusangka, muka yang baik itu mencuri pula mata pencariannya… such a su**! Apa dah jadi pada kaum melayu ni? Eeuuuu…

Pameran berjalan agak membosankan, tak ramai yang datang melihat pameran, kesempatan dibuat untuk melayari blog orang lain… selebihnya meng’update’ blog aku yang sudah agak lama ditinggalkan…erk… baru je 3-4 hari aku update…hahaha…

Petang, aku balik sendiri kerumah maya, boleh pulak tersesat sampai senawang…kelakar gile bile mengingat aku terlepas jalan ke ampangan… tu laaa… berangan lagi… lepas tu kuar ngan maya g seremban 2, kononnya nak g karaoke tapi rate RM28 seorang tu macam tak berbaloi… kami beransur ke TGV tapi tiada cerita yang menarik. Selebihnya kami berjalan-jalan dan berangan-angan di Jusco… berangan nak beli tu, beli ni, hehehe…

Malam, lepas makan dan tengok cerita Sindarella, aku terus masuk bilik. Mengantuk la pulak… malam ni nak tidur awallah… esok ada pameran lagi… daaaaa…

2 comments:

nhanania said...

lorr nape ko tergamam terkesima jer kt situ
g arh hempuk mamat pencopet tu..
kalo ko tlg jerit pun
sure org keliling leh tangkap mamat tu.

saracocohoney said...

clear water don't sangka no boya