30 June 2008

Peti ais aku rosak

19 Jun 2008
Aku menghitung hari nak kelaut…erk… bukankah aku dah biasa kelaut zaman kecik-kecik dulu? Sampai sanggup tipu mak bapak lagi dek kerana malas nak kelaut… huhuhhh…nampaknya aku tetap tak boleh dilepaskan dari menjadi orang laut…urm… adakah tulang rusukku juga akan kutemui dilaut nanti? Erk… apekah? (baca : aku telah terjangkit gaya penulisan kasut-gombak dan kawan-kawan...)

Petang balik umah… haus… erm, teringat ada pepsi lagi dalam peti ais… tanpa syak wasangka, aku bukak peti ais, aik! Kenapa panas je botol air ni? Aku amik tin Nescafe, panas… sah, peti ais aku rosak… merajuk kah sebab berhari-hari kutinggalkan? Dalam hati aku agak panas jugak… mana mungkin peti ais yang baru kubeli sebulan sudah rosak… erk…cuak sehhh…

Malam, operasi mencari warranty card peti ais ku bermula lewat malam, ini disebabkan aku kuar lagi ngan skandal… bekalan sebelum kelaut…ces! Erk…aku berangan rupanya… sebenarnya aku g Rumah Solehah, Mak Azira meninggal pagi tadi. So malam ni kitaorang datang untuk meramaikan majlis tahlil di surau belakang Rumah Solehah tu. Kesian Azira, dia terlalu kecil untuk mengetahui hakikat dia seorang anam yatim sekarang.

Aku cari warranty card kat ruang tamu, takde… dalam bilik iron, takde, dalam bilik aku… pun takde…sudahhhhhh… mana pulak dia menghilang… "Ok Nani, tarik nafas dalam-dalam"… aku memujuk diri… dugaan apakah ini? Erm, aku belek rak buku, tiada, aku lihat dalam almari baju juga tiada… apekesss? Aiyooo!.. gulp… rupanya terselit dalam timbunan barang dicontainer biru hujung katil aku rupanya…fuhhh… lega… tengah malam juga baru bisa kulelapkan mata…

2 comments:

saracocohoney said...

weh! sutun ko dalam peti ais aku dah tak fresh dah...

Nani said...

takpe...takpe... peti ais aku baru mai ari ni, sok malam aku amik... frsh tak fresh... tu sumer hasil muntah korang jugak tau... yucks!