19 June 2008

hati senang

16 Jun 2008

Aku bangun awal, baju pun dah siap iron jumaat minggu lepas, bukan apa, baju tu asalnya nak dipakai berjalan-jalan tapi aku tak jadi. Sudahnya itu jadi pakaianku ke pejabat hari ni.

Tak banyak berlaku dipejabat.. mendung, gerimis, hujan, ribut…ahhh! Pergi jahanam semua itu, hari ini hari ceria biarpun ada awan mendung yang cuba melatari… Kak Nett dengan annual reportnya, boss dengan bapak-bapaknya, kak D dengan 2 seminarnya… maya dengan exhibitor, mak ety pula dengan sakit giginya… aku? Urm, aku buat bodo je laaa… paling tidak aku key-in registration form kemudian tolong kak nett buat penghantaran annual report… kemudian keluarkan dan fax invoice kepada peserta berdaftar kemudian lepak-lepak, makan, minum, sembang lagi, buat keje lagi… tunggu sampai cukup hour… balik…

Malam ni Arip ajak tengok Kungfu Panda ngan kareem ngan Sarah… oleh kerana aku seorang yang sangat payah mengatakan tidak, maka aku pun pegi laaaa… ala-ala terjebak la kan… Aku balik umah, mandi, bersiap, tunggu sarah sampai, kemudian g Alamanda, sementara menunggu pukul 9.50, kami makan-makan di Rasa Foodcourt.

Best gile tengok citer nih, aku tak tahan part bila Po nak kena naik atas bukit… terbayang masa aku daki gunung, macam tu lah agaknya… beza sedikit, aku masih boleh melihat kedua-dua belah kaki dengan senang… belum sampai tahap boroi…. Erk…pompuan ada boroi ke? Entah laaa… tapi, apa yang aku suka, pilem ni seumpama menaikkan semangat aku sebagai orang ‘besar’. Maklum saja, orang-orang seperti aku hakikatnya punya ‘inferiority complex’ yang tinggi. Nampak je cam cool, confident dan macho…gulp…macho? Uish… tadi boroi, sekarang macho… sudah…aku kelaut lagi rupanya…

Balik umah almost 12midnite, sarah dah meniarapkan diri dekat hall… aku cakap kat dia, “g la tidur kat dalam, aku dah bentang tilam tu”… tapi dia boleh buat dek jeee…cesss! Pastu aku buat psycho, “Sarah, ko nak tido kat luar ekkkk… nanti aku bentang toto, ko tidur tutup lampu tak? Aku nak tutup lampu ni”… dan selepas ayat terakhir tu sarah terus bangkit dari pembaringan dan masuk ke bilik… fuhhh…selesai satu masalah… lepas membersihkan diri dan menukar baju, aku masuk bilik, sarah masih diposisi terbaring… “Sarah, ko nak bangun kul bape esok? Aku nak setkan jam ni”, aku bertanya… sarah cakap dia nak bangun kul 6… erm… nampaknya aku bangun awal lagi lah esok…hehehe…
Dah ready nak tido, aku pun letakkan kepala kat bantal, pastu terus tak sedar apa-apa dah… kuat jugak penangan penat ni ekkk… ZZzz…

No comments: