18 June 2008

Today is my birthday!


14 Jun 2008

Ari ni beday aku,yeay yeay! Usiaku bertambah setahun lagi, mengharap ketenangan dan kebahagian melatari hari-hariku. Tapi mana mungkin… kerana hidup ini perlu ada suka dan duka, ada naik dan turun, yang pasti ada pasang dan surutnya... lantas aku meng‘ejas’ impian, mengharap aku menjadi lebih matang dan tabah menjalani kehidupan, lebih tegar berdepan dengan pelbagai situasi mendatang, lebih sabar melayani karenah manusia yang pelbagai ragamnya. Bagaimanapun, ada sesuatu yang harus kekal dalam kehidupanku… sesuatu yang namanya KUNTUM…hehehe

Banyak juga ingatan dan ucapan selamat hari lahir yang aku terima, orang pertama adalah Oneng diikuti Za yang dihantar sehari sebelum hari lahir… konon-konon nak jadi orang yang terawallah tu..hehehe…

Tatkala jam beranjak ke pukul 12.00tengah malam, aku mula menerima sms dari Abang, Kak Syima, Zai, Lia, McNa, Kakak dan akhir sekali E… erm… aku memang menunggu sms darinya agar malam ini aku boleh tidur dengan senyuman.biarpun hanya sekadar ucapan “Happy Beday cik adik”…

Bangun pagi dihari ulang tahun masih sama dengan hari-hari yang lain, bezanya kali ini aku bangun dengan misi, pergi Yayasan Salam untuk ke Pertandingan Mewarna dan Perasmian Program Bekalan Elektrik dan Air di Perkampungan Orang Asli Bukit Manchong, Rawang.

Asalnya nak ajak E celebrate beday berdua sahaja tapi dia macam tak suka… aku nak kata apa… erk…betulke tak suka? Aku tak pernah tanya pun…memandai je tuduh E, kronik betul prasangka burukku… ops… lupa, semua tu kan dalam fikiran luar sedarku sahaja…patut la…hehehe

Aku mengalami keletihan dan migrain yang agak kritikal namun hatiku puas, setidak-tidaknya aku masih boleh merasa bahagianya. Aku memulakan hari pertama diusia 28 tahun dengan sesuatu yang bermakna, tidak menjurus terus kepada aku namun mungkin untuk adik-adik yang telah aku ceriakan hari mereka. (baca : aku akan buat satu entri lain tentangnya)… bermakna kan…

Malam itu, usai mandi dan membasahkan kepala, aku ajak Jue teman aku pegi buat refleksologi, malang sekali kedai indoChina yang aku selalu jadi regular customernya itu penuh lalu kupusingkan steering dan roda Bibah menghala ARASTU… (baca : macam jenama barang dapur daaaa) dan disana aku telah membuat terapi urutan selama satu jam dengan kos hanya RM45…erk…melayang jugak duit aku…

Sebelum tidur, kubuka semula henpon-henponku dan membaca semula ucapan selamat hari lahir yang aku hanya sempat ucapkan terima kasih… untuk kesekian kalinya… zillion thanx kepada semua yang wish aku… ucapan terima kasih ini aku rungkupkan sekali untuk;

Babu Minah, Kak D, Kak G, Maya, Akma, Ct, Leha, Mama, Bapa,Ujie, Abg Yus, Pakcik Salim, Bad, Amin, Ema dan Niyah. Tak ketinggalan untuk member-member sesalam yang turut mengucapkan Selamat untuk aku…

3 comments:

Anonymous said...

macik. hepi belated bday ;);)

forget sadness, let's do sepi jom?
holler aku jika mahu okay.

nobody said...

yeay..seronok nyee kan bday.. =p...

Nani said...

Zehan,
aku nak!
hadiah beday ekkk? bile?