27 February 2009

salah siapa

tadi, jumpa sorang kakak, sembang-sembang kejap pasal dia nak amik anak angkat... tapi... *sigh

salah budak tu ke kalau dia dilahirkan tanpa seorang bapa yang sah?

salah budak tu ke kalau dia disahkan ada penyakit?

salah budak tu ke kalau kelahirannya kerana hasil perkosa orang?

salah budak tu ke kalau darah yang mengalir dibadannya adalah darah penagih dadah?

salah budak tu ke kalau darah yang mengalir dibadannya adalah darah pelacur jalanan?

salah budak tu ke kalau darah yang mengalir dibadannya adalah darah pelanggan pelacur jalanan?

atau

salah budak tu ke kiranya dia lahir kerana rela sang dara kepada teruna?



lantas


kenapa perlu skeptikal?


dia cuma seorang budak naif yang masih mentah untuk mengenal dunia

dia cuma seorang budak hingusan yang kepingin hidup bahagia

tapi dia juga insan yang punya warna darah yang sama dengan kita



p/s : aku sebak, wujud jugak orang macam ni ye...huhuhu
p/s/s : aku teringin punya anak sendiri tapi belum kawin, jadi aku nak amik anak angkat, tapi aku tak yakin boleh jadi 'single mabeles mommy'...owh boleh ke aku... ape korang rasa?

8 comments:

mOEha Aziz said...

nani...

itu la persepsi msyarakat yg kita perlu ubah...

i wish ramai yg baca post nani...

sepenuhjiwe said...

weh, ambekla aku. aku dah leh bsuh b*rak sndiri. heheheh...

Nani said...

muha,
memang sedih bila inilah hakikat yang kita kena hadapi. PERSEPSI, kalaulah menukarnya semudah membaca A B C

Ijan,
aku taknak la berebut ngan abg afif. Moncong kang mulutnya kalau aku amek ko...hehehe... erks, ni bukan statement seorang lesbo ye :)

theblabber said...

itulah payahnya kalau menjadi judgemental

sepenuhjiwe said...

xpe, die sggup brmadu, hahaha...

Nani said...

miezi,
Judgemental je takpe, tapi kalau extremely judgmental memang ble bikin sakit mental.

Ijan,
Sanggup bermadu? siapa? ko atau dia? jangan jangan jangan...

Apis Tojie said...

Sedih bila dgr kisah baby yg camni.. They (baby + mummy) need support from us.

p/s : Ko amik anak aku jdk anak angkat je la nan. Klu aku ader kursus bley la aku anta kat ko jage.. keskeskes

Nani said...

ila,
aku memang jadi mak angkat anak ko... tak pecaya? pegi la kursus jauh2. confirm ku tadah tangan menerima sofia. tu pun kalo apis nak kasik bagi aku jaga baby ko...hehehe