19 February 2009

3 cerita satu malam

cerita 1 : A girl who lives in the dark

Ni bukan drama, bukan jugak filem, tapi dokumentari tentang seorang budak kat Cina yang ada ketumbuhan di muka yang menyebabkan mukanya nampak hodoh, bernanah dan busuk.

Ketumbuhan tu dah merebak sampai efek kat mata kiri dia.

Then, ada one doctor yang willing nak tolong budak Lai Yang nih, it took 2 days dari kampung diorang tu nak ke Hospital Shanghai for the treatment. Very long journey tapi aku sangat kagum dengan ketabahan budak tu. Walaupun penat dan feel awkward ngan tempat baru, tapi budak tu tetap bersemangat dan gembira.

Dua pembedahan, dua bulan special care treatment, dua hari perjalanan jang jauh (kalah journey aku ke phuket ari tu), at last, Lai Yang kembali ke kampung halamannya dengan muka baru, lubang disana-sini. Mata kiri dan hidung terpaksa dibuang kerana tumor telah merebak dan mematikan kawasan tersebut. Walaupun sedikit hodoh, tapi kini tiada lagi bau busuk, nanah dan sakit akibat ketumbuhan. Lai Yang sangat gembira dengan dirinya kini and im pretty sure ada somebody yang baik hati akan willing nak buat plastic surgery kat dia. InsyaAllah.

Moral of the story :
Biar luaran nampak lemah tapi di dalam teguh seteguh karang di lautan. No matter who you are, you still got your own specialities
.

----------------------------------------------------------------------
Cerita 2 : Ku Milikmu

Siri terakhir Lestari di TV3 ni takde la best sangat. Ending pun mengarut ntah apa-apa ntah. Tapi apa yang aku harapkan menjadi jugak akhirnya. Iqbal akan kembali pada Anisa dan Anisa tu confirm anak Tuan Syed Muzaffar. hehehe... aku dah agak dahhhhh...

Moral of the story:
Berhati-hati dengan orang sekeliling, he/she might look gud, no harm, but just give extra careful.

----------------------------------------------------------------------
Cerita 3 : 28 Days

Filem lakonan Sandra Bullock memang best-best. So far aku tak pernah keciwa tengok filem-filem lakonannya.

28 Days ni mengisahkan Sandra yang kena masuk rehab sebab drunk & drug addicted. Masa dalam rehab tu off course banyak complication yang dihadapi and educated and career women, mesti dia refuse ngan mende2 rehab nih. Mana ada orang nak mengaku dia tu buat salah, ye dakkk?

Banyak gak pengajaran dalam filem nih dan aku sangat suka ngan kata-kata Sandra on the last day member sebilik kat rehab centre tu "Dont bother someone's slogan coz you're poetry"... yeay! kita memang unik. I agreed!

Moral of the story :
Kita tak boleh lakukan semua perkara maka kita perlu belajar melepaskan separuh

No comments: