23 February 2009

Plan B

Gegirl tido umah aku, plan asal nak makan kat luar tapi since aku tengah sangap, plan B nya kitaorang makan malam kat umah je. Menu Ayam Goreng dan Kacang Buncis tumis udang.

So mula-mula nak masak sendiri tapi to be suprised, gegirl berebut nak tolong aku memasak. Oleh itu, Plan B nya, aku pun bagi diorang experience memasak, masing-masing berpeluang meggoreng ayam, dari proses menyalut dengan telur dan tepung, hinggalah kepada meletak ayam atas minyak yang panas dan angkat ayam yang dah masak. Bukan tu je, aku kena bahagi tugas memotong kacang buncis. Nasib kat umah ni ada pisau lebih yang kecik-kecik.

Ahad, bangun pagi, lepas bagi diorang makan ubat, aku siapkan sarapan sementara diorang mandi dan bersiap. Kami bertolak ke Jusco Cheras Selatan tepat pukul 10.00 pagi. Masa kitaorang sampai kat depan TGV, hanya Aniza yang ada. Yang lain tengah parking dan selebihnya belum sampai.

Menjelang 11pagi, orang semakin ramai. Kanak-kanak luar biasa ramainya. Confirm diorang nak tengok citer yang sama. Ada 13 orang adik RS dan ada 17 Kakak/abang volunteer. So seperti plan, seorang abang/kakak akan jaga dan duduk bersama seorang adik. Aku dapat seat c11 dan C12, seat untuk aku dan Hisyam. Apepun, since aku masuk agak lambat, seat aku dah occupied, nak tak nak aku kena duduk tempat lain dan duduk ngan orang lain.Plan B nya, instead of duduk ngan adik, aku kena duduk ngan abang. lalalalalala... huhhh! kesian Nik sebab kena duduk sebelah aku. Mampus aku gelak tak hengat.

Lepas habis Upin Ipin, kitaorang makan tengahari kat McD. Lepas tu hantar diorang balik. Nazira dah mula buat perangai, penat kot tu yang keluar perangai diluar kawalan. Dalam kereta, masing-masing tertidur. Si Aishah siap mamai terbawak bantal dalam kereta balik Rumah Solehah. hehehe.

Lepas hantar diorang balik, aku pun balik umah. Hajat nak buat closing kelas OHD terbantut sebab penat sangat. Jadi, plan Bnya, sampai rumah, dengan hujan yang agak lebat, aku tutup langsir dan tido. wah nikmatnya!

-Life is about choosing and I choose to live happily ever after-

No comments: