02 May 2008

sleepless story...

i can't sleep last nite.. perhaps too much sleeping on the day... hahaha...padan la muka aku, tergolek-golek dog pun tak boleh lelap. Nasib baik R call tengah malam tadi jadi aku layan borak sampai R sangap-sangap... kesian R... bukan setakat kene layan aku membebel tapi kredit ngan bateri hp dia pun abih...takpe R, malam ni kalau aku tak pengsan turn aku lak call ko... apepun appreciate sangat-sangat ur call sebab malam tadi aku bosan gile. asyik-asyik aku belek novel, buku and majalah sampai nak pitam...(baca: membaca bukan hobi aku buat masa ni).

sebelum kejadian malam tu, petang i wacthed Bella, best lak citer dia akhir-akhir ni. Ntah nape tetiba aku ble terminat kat Iqram Dinzly tu... mentang-mentang last week jumpa dia kat BB Plaze masa tengok liveband..haha..hensem hensem! 8.00malam kuar g pasar malam, singgah jap kat CC. Then, beli bihun sup x 1, kepak ayam madu x 2 ketul, nasik lemak x 1,martabak ayam abang hensem x 1, erm...oklah untuk makan malam aku ngan abang. aku makan bihun sup, dia makan nasi lemak...adil kan.... :D pastu, on d way nak g kereta, aku lalu gerai durian...erk...cam terliur je nak makan durian...singgah dan beli...

aku : brapa sekilo bang?
abang durian : 7 dik
aku : erm, saya nak yang tu (baca : sambil menunjuk durian paling kecik)
: brapa bang?
abang durian : RM16 dik...

dan aku kaut semua duit aku yang ada...erk... tak cukup...malu dah ni...

aku : alamak! tak cukup la bang... cane nih? (baca : aku dah cuak dah)
abang durian : takpe, berapa adik ada?

lalu aku membuka purse aku depan abang tu...dan dapat la ....

aku : Rm14 je bang
abang durian : oklah, sebab adik panggil abang, bagi je laaa
(baca : aku saje tambah 2 ayat last tu...hahaha)

dan akhirnya aku berjaya membeli tanpa tawar menawar sebiji durian kecik..dengan harga RM14... dan aku pulang ngan purse yang hanya ada kad hutang dan kad penghutang...

sampai umah, tukar baju terus menyantap makanan... aku ni kebulur sebab dari pagi cuma alas perut ngan roti canai segera...

abih makan bihun sup, aku dah full tapi nafsu nak makan durian tetap ada... sempat lah makan dua ulas..pastu bagi abang aku abihkan... hehehe...

jadi, walaupun sepanjang cuti Hari Pekerja ni aku tak kemana-mana melainkan tidur, makan, tidur dan tidur lagi, tengok TV yang tak berapa best ceritanya, tapi aku bahagia sebab apa yang aku nak buat semuanya dapat termasuklah makan durian walaupun cuma dua ulas (baca : kat peti ais ada lagi...hahaha)

dan kerana cuaca malam tadi agak panas, aku yang banyak lemak nih confirm-confirm lah kepanasan...tu le sebabnya tak ble nak tido... ah! alasan!... hehehe

2 comments:

garb_ina said...

Nani,
ako nak gaks durian. Banjer arrr...bawak kat SALAM.....hehehehe..

Nani said...

erm, idea yang baik.... aku cuba la bawak esok ekkk... kalau ada rezeki korang, ada la tu...hehehe