21 May 2008

sengal jugak hari ni

1. pagi... masuk opis...kantoi ngan boss tengah main sudoku online... hampehh... pastu bos asyik lalu lalang je depan cubicle shahir yang aku berada didalamnya... adehhhh...

2. tengahari... semua kebulur... tapi takde sorang pun nak mengorbankan diri keluar dari kawasan ber-aircond ni nak beli makanan... atlast, aku yang dah tersentap ni keluarlah jugak ngan ilah. Yang sengalnya, jalan kaki tak sampai 10 minit g kedai Nasi Beriani Gam tu, kitaorang boleh naik kete...hehehe...dan perjalanan menggunakan kereta menjadi semakin jauh sebab aku pegi jenjalan dulu amik duit kat maybank, bayar kad kedit, g pulak bank islam..uish...banyak pulak urusniaga aku tengahari ni padahal tujuan asal cuma nak beli makanan... memang sengal...

3. Petang... Aku dah book nak pasang astro kat umah baru abang aku semalam tapi abang aku tak balik lagi dari kuantan, plan berubah jadi ke hari ni... tapi abang aku cakap cancel lagi...mungkin esok... ahhhh...sengal ...dan muka aku dah menjadi ketat... (baca :masih tak menyamai ketat ina)

4. Petang lagi... aku dah g toilet sebelum punch out...alih-alih masa dalam perjalanan balik, aku rasa nak kencing lagi...mendesak pulak tu...sengal betull...dah la aku tak balik rumah terus... menggatal g Kajang dan kena menempuh kesesakan jalanraya. Dengan sengalnya aku turn viva aku masuk Hospital Kajang...kira emergencylah kan, nak terkencing sangat-sangat....toilet oh toilet

5. Petang juga... dah aku mengetatkan diri sebab astro tak jadi pasang, aku layan g Mydin Kajang...nak survey gas stove. Erk..sama je harga Pensonic tu kat memana... buang karan betulll... aku pegi lak tesco kajang... orang cakap harga rendah di tesco... tapi lagi hampeh... mahal RM2 dari yang kat mydin... kata harga rendah...tapi lebih mahal...aiyokkk! sengallll

6. Maghrib... erk...aku kat tesco lagi...alang-alang ada kat sini, aku g kawasan Segar... nampak China leeks...wah... aku amik 3 batang, then nampak oren...menarik sungguh... aku amik satu pek (ada 5 biji), perasan harga dia masa tu RM5.99 per pack. then aku sempat rembat halia... erk nak buat ape tah... tapi aku memang suka beli halia... dan halia mesti ada aku beli... erm... masa bayar, aku terkejut...nape oren tu RM9.99? aik! aku sudah kena tipu... tapi nak masuk balik nak argue kat adik cashier tu aku dah malas...terasa sengal sungguh tesco ni...

makanya, dengan ini aku umumkan, hari ni hari sengal aku...

No comments: