27 May 2008

reshuffle

sangat sengal hari ni, pagi morning dah mengadap boss.. nampak gaya mood dia kureng sikit hari ni... bla bla bla... then he said that he want to reshuffle our placement..aiyooo... sound that kitaorang akan dipisahkan... erk..time ni rase nak nyanyi reramai lagu jangan pisahkan tu kat boss kitaorang.

Boss cakap kitaorang dah tak komited ngan keje, kitaorang dah tak makan saman (baca : ingat kat jalan raya je ke orang ble disaman?), kitaorang main-main, kitaorang tak hormat senior (baca : aiyak! macam kat skolah daaaa... ni la masalahnya apabila kompeni swasta berlagak gomen)... etc...

panas gak telinga dengar 'leteran' boss tapi masih boleh diamkan diri... hati berkata... 'keje taknak under pressure...sebab tu semua mende buat kena relax...kena amalkan konsep blocking, kerja mengikut JD yang telah ditentukan, as long as KPI dipenuhi. Tak perlu bekerja perah otak dan keringat serius banget tapi hasilnya biasa-biasa saja... yang dapat cuma sakit kepala, sakit tengkuk dan segala sakit yang berkaitan dengan STRESS. Biarlah kitaorang buat keje ikut cara kitaorang, asalkan mencapai objektif dan target... buat ape nak pening-pening kalau setiap tahun pemberian bonus tetap sama... increment pun setakat dua tiga hengget sahaja... kau tu manager, boleh la kata macam-macam, suruh buat OT bagai.... sebulan gaji dah sama ngan setahun gaji aku di accumulate ngan bonus lagi... tak ke haram namanya? erk... ape dah jadi ngan tahap keceluparan aku ni? ops.... sorry boss... terover plakkk.... bukan pe,bukan nak marah boss sangat2 tapi aku bengang bila ada pulak si tukang bodek yang sangat si** itu... dan dia juga cela** sangat-sangat... huh!...

Dan oleh kerana manager tu boss aku yang telah dibodek oleh TuBoKu a.k.a Tukang Bodek Kuat, maka dengan rasminya kami dipisah2kan... M dan C masuk ke IT menggantikan tempat Y ngan B yang akan masuk bilik glam kitaorg. Aku lak bertukar tempat ngan S manakala L kekal di bilik COSH. Lepas ni dah takdelah bilik COSH, dan aku dengan senang hati menggelar bilik COSH lama itu sebagai BILIK-BILIK EKSEKUTIP yang kejenye menjadi tukang kutip data (baca : should i add EKSEN in the last sentence?)... hahaha... "dah berapa orang masuk seminar Ergo?", "Design buku program tu bila boleh siap?" " COSH berapa hari lagi?" erm... "PO beg dah dapat ke?" "Berapa Booth yang available?".... etc... tak kutip data ke nama nya tu? hahaha....

Apepun, aku kene suka ngan tempat baru ni... lagipun sebelum ni aku memang selalu lepak-lepak kat sini... tak sangka lak boss nak aku betul-betul kekal disitu... menyindir aku la tueeee... lantak laaa... yang penting kita enjoy... erk...enjoy ke? ape-apelahhh... yang penting lagi... kerjasama... ahax (baca : hanya budak2 opis aku yang tau)...

one thing lagi yang aku dapat hari ni based on my observation, kaum adam di department aku sememangnya tersangat hampeh termasuk si TuBoKu (baca : offcourse!)... kecuali S (baca : sebab dia pun mangsa keadaan dan termasuk ni, dah 7 kali tukar-tukar tempat duduk), tiada sorang pun yang menghulurkan bantuan tolong kitaorang angkat2 barang... sangat-sangat sengal dan tiada tokoh jadi calon suami (baca :hakikatnya mereka semua sudah pun berkahwin, masing-masing reti bawak pe*** je, sebab tu taknak tolong)

kesudahannya, lima enam kali juga aku mengubah kedudukan meja sambil di gelakkan oleh mereka-mereka yang lain. Dan selepas itu aku tolong sikit-sikit masukkan nota dalam fail untuk dibawa ke seminar Mental Health di PD esok sebelum balik kerumah... malam ni nak pack baju nak bawak balik kampung... yeayyy yeayyy... tak sabar nak bercuti... ahax

4 comments:

nobody said...

relex2.. yg penting enjoy kerja.. create mood baeknyee.. bikin onar tmpt lain lak... kwang3x.. tp tu ler kalo reshuffle ni, leceh sket lerrr kan.. apa2 pun all the best beb..

saracocohoney said...

pengalaman reshuffle aku sangat baik...so aku tak rasa reshuffle sesuatu yg buruk..he..he...sabo je la... satu lg, apesal mulut ko ni jahat bebenor?

garb_ina said...

Nani,
rileks beb. tapi tersentap mak nyah baca ko nyer entry. ko ke yg tulih nih. Erkzzz...

Nani said...

Thanx Ell,
ko mmg mengerti perasaan aku... tak sama ngan sara yang asyik nak condemn aku dari kenduri kak mas lagi...sentap nyahhh... apepun, aku tak mention reshuffle tu buruk ekkk... off course ada juga yang baiknya...kan kan kan..

Ina, nape lak ko nak sentap? ni mmg tulisan aku daaaa...
kenapeee? tak pecayeee? hehehe... ingat aku reti kuntum je ke? kwang kwang kwang...

apepun minta maaf le kalo ade yang tersentuh hati membaca entri aku yang satu nih...