31 December 2008

Resolusi Tahun Baru

Telah 3 hari Tahun Baru Islam berlalu dan tinggal sehari sebelum Tahun Baru Masihi tapi aku masih menilai dan menimbang samada impian 2008 terlaksana sudah atau belum.

Pastinya, 2008 mengukir seribu satu cerita baik suka ataupun duka. Pertambahan ahli keluarga baru, kehilangan nenek, naik pangkat, masalah pejabat, soal hati, argh! too much conflict!

Resolusi 2009:

1. Make-up Imran aku, nak buat paint brush munge-munge kaler pink... ok tak? Bajet dalam 2k...owh, dimanakan kucari duit...

2. Mencari empunya tulang rusukku yang bengkok. Sebelum ia patah baik cari cepat-cepat. Jadi,2009 nanti kena gigih berusaha... aku dah ada shortlist the talented candidates tapi...

3. Nak consistent saving 500 per month. Darab 12 bulan = RM6k... erm... macam sikit je... takpe-takpe...buat je... Makcik aku cakap "sebarang gunanya"...

4. Punya mesin basuh sendiri. Ini merupakan fasa melangkah ke alam baru...apekah! Ehem-ehem...Kalau ada yang nak hadiahkan mesin basuh pun bagus jugak... sebenarnya aku dah malas nak hantar baju ke dobi. Imagine, seminggu RM10, sebulan dah jadi RM40, darab 12 bulan = RM480, dah boleh beli mesin basuh semi-auto. Jadi, baik beli mesin basuh. Ye dakkkk?

5. Nak spent lebih masa untuk charity. Tak kisah la buat ape pun. Nak masuk kampung orang asli, more commitment ngan Rumah Solehah, nak jadi part of Disaster Team yang tegar etc.. bak kata alisah, this is the time to give it back to society.

Nevertheless, nak bantu dan bahagiakan keluarga aku...mama & bapa serta amin dan rasid yang masih belajar.

hmmm... rasanya cukup lah itu untuk 2009...

No comments: