30 December 2008

hari tidak bekerja 1

25hb, krismas, aku bangun agak lewat. Pukul 7.00 awal sangat, ku pejam mata semula, pukul 8.00, aku langsung terlena, pukul 9.00 aku terjaga hanya untuk ke bilik air dan menyambung tidur semula...hanya setelah jam menunjuk angka 10.00 baru aku bangkit dari pembaringan dengan mata sedikit berkaca... aku cuba padamkan memori semalam namun hampa. Tiada plan hari ini kecuali membawa adik-adik rumah Solehah berkelah di Putrajaya petang nanti. Niat ke Sinar Salam kulupakan lantaran mood swing, tak sesuai kubawa diri kesana.

Aku hanya bermalas-malas di rumah sambil melihat siaran di TV. Penatnya, mata melihat skrin di TV tapi hati melayang entah kemana.

Pukul 4.00petang, aku bersiap. Singgah di Alamanda yang penuh dengan orang ramai semata-mata untuk membeli aiskrim untuk adik-adik RS. Sampai di Taman Rekreasi Air Putrajaya, terasa menyesal tidak membawa persalinan baju namun aku terhibur melihat adik-adik RS bergembira bermain air.

Balik, aku singgah pasar malam, makan di rumah kemudian lepak tengok TV dengan Juju. Pukul 11 malam aku dah masuk bilik, ape lagi tido la... lalala lalala...esok cuti lagi...

No comments: