31 December 2008

hari tidak bekerja 3

28 Disember, pagi morning bersiap, hari ni ada Program Bersantai di Port Dickson dengan adik-adik Rumah Solehah anjuran Sahabat Positive. Sampai kat sana almost tengahari, adik-adik RS ngan mak-maknye tengah sakan mandi-manda dan buat sun bathing kat tepi pantai nunn...

Pastu kitaorang main layang-layang... seronok sangat bila tengok layang-layang aku terbang bebas... hinggakan ia bebas lepas ke belukar...

Pastu aku ngan Aibah menyediakan bihun goreng untuk Sambutan Birthday Party Shafik dan Amin... Sebahagian yang lain masih berusaha menaikkan layang-layang dan sebahagian lagi gigih membakar ayam.

Pukul 3.30petang, party bermula. Meriah ngan tema Football... mentang-mentangla birthday boys... so that tema pun maskulin. Lepas makan-makan, kami sambung aktiviti pantai. Azira ngan Sham ajak aku mandi laut...yeay yeay... tapi ombak sangat kuat dan air pun agak keruh. Tak berani nak pergi jauh-jauh.

Puas berendam aku naik kedarat, kali ni buat aktiviti istana pasir ngan Azira & Ayip tapi telah disabotaj oleh sarah n rejab. Cesssss! tapi namapun istana pasir...

Aku ikut mak-mak cari remis, seronok melihat diorang gigih menguis pasir. Entah makan entah tidak remis tu, hehehe.

Malam, lepak-lepak ngan makwan sambil urut2 kaki, kemudian, lepak2 kat luar ngan tiah, ngan sarah, ngan aibah ngan mak-mak sambil makan-makan sebelum balik ke bangi.

Sampai bangi, penat sangat. langsung tertidur. kebetulan Isnin cuti Maal Hijrah.

Aku penat, tapi aku gumbira...kenapa? adalahhhhh...

No comments: