20 December 2008

pagi sabtu ku kelam

Pagi tadi... Niat dihati nak pegi Mid Valley, tengok team NIOSH dalam perlawanan persabahatan bowling anjuran TNB, kemudian nak ke Salam mengikuti Training Tarian sempena VRC, lepas tu nak drop by Rumah Sinar Salam nak bagi magazine dan kembali ke Bangi masuk ofis... tapi... pagi-pagi lagi aku diserang senggugut.

Bila bangkit dari pembaringan, terasa lemah lutut melihat ada stain di atas comforter sedangkan comforter yang satu lagi baru kuhantar ke dobi malam tadi. Bila kutarik comforter, aku mengeluh lagi, stain tembus hingga ke cadar... aduhai... kubogelkan tilam lalu ku rendam kesan kotoran. ah bencinya! dah la sakit perut...

Selesai mencuci baju dan mandi, aku bersarapan depan TV. Susu + Coco Crunch, terima sms dari mama, bertanya pasal tiket rasid. Kemudian sms Rizal ajak keluar, kemudian sms Ju dengan berita tentang dia akan diposting ke Sarawak...

huhhhh! disaat-saat hormon tidak stabil dan mood masih belum cukup panas enginnya (pagi), aku rasa sangat kecewa, lantas ku masuk kebilik... pasang cadar baru dan sambung tidur lagi...hehehe...

semua plan sehari yang kurancang semalam lebur begitu saja...

tengahari, bangun, terasa malas, lepas bertukar 'lampin', aku sambung tidur lagi...

2.30petang, terima call rasid, bagitau confirm tukar tiket, kemudian baca sms Rizal, menyakitkan hati... pengecut!... aku bingkas bangun... ini tak boleh jadi, aku kena buat sesuatu... aku kena pegi ofis. sekurang-kurangnya aku akan lupa semua masalah melanda biarpun sekejap cuma...

and now, im blogging...wah! sakit perut, cane nak buat keje nih...

No comments: