15 December 2008

aku terjaga di pagi yang gelap

Awal pagi lagi ku terjaga dari lena. Semalam, petang,ku langsung tertidur sesampainya dirumah dan nak dekat azan maghrib baru bangun.

Sebelum tu kak ana bagi bahagian daging korban...wah wah wah! rejeki nggak boleh ditolak yaaaa... sebelum tu lagi abang ipar aku pun ada menitipkan daging korban dari Terengganu untuk aku... nampaknya kenduri daging la aku bulan ni.

Malam, konon2 ku nak tengok Sehati Berdansa, sudahnya ku berdansa di dapur menghiris daging untuk dibuat "lalap",ie daging yang diperam bersama gula dan garam, kemudian digoreng jika hendak memakannya... rasanya? urm...sedap... ia merupakan salah satu makanan yang aku gemari zaman sekolah dulu.

Selesai hal di dapur, ku lepak depan TV, ku tukar channel. Tengok TV1...citer ape tah tapi layannnn...masa kat Kemboja ari tu, cuma TV1 saja yang mampu mengubat rindu kami pada Malaysia... hakikatnya, seminggu di sana banyak mengajar aku erti hidup sebenar dan sesungguhnya aku merasa bertuah dilahir dan dibesarkan di Malaysia and im become more patriotic than ever.

Pukul 11.30malam, mata dah bagi signal, tak lama lepas tu ku sudah mula lena. Sebabtu pagi ni bangun dengan awalnya... lalalala...

No comments: