29 July 2009

Do you think you're free form H1N1?

Few days ago, i went to Hospityal Putrajaya. Just wanna check if I were affected wiv H1N1 (na'uzubillah). I had experienced all the symtomps almost two weeks, got flu, got cough, got headache, tired, dizziness, etc. The pandemic become worst day by day.

Until one fine day, on my way home after office, while driving , I have a difficulty to breath. I got a chest pain and short breath. Terasa macam kena athma tapi kali ni di ikuti dengan sakit dada. Ntah iye ntah tidak ,sebab aku takde athma...hehhhhh

I text Abang and Uncle, asked for opinion and they urged me to direct go to GH. So that, malam tu, lepas habis berkemas, makan dan mandi, aku pun dengan fenin2 lalat slowly drive ke Hospital Putrajaya as Uncle told me better pegi Putrajaya rather than pegi Hospital Serdang.

Kat sana, sangat ramai orang. Rasa weird ada, ngeri pun ada, bosan pun iye jugak almaklumlah hospital kerajaan. Mesti sangat ramai orang dan mesti sangat lambat. Tapi aku tak kisah pun semua tu, im juz wondering why d petugas2 not wearing face mask. Takkan dah confirm ada orang yang positive H1N1 baru nak pakai... and yet, tak lama lepas tu aku nampak diorang mula pakai face mask. Then ada seorang mamat (pesakit) keluar juga pakai face mask dan masuk dalam bilik rawatan lain. wah wah! lagi berdebar.

Turn aku, kena cek macam2... lepas tu confirm, it just a "congenial"apetah namanya, infeksi yang terjadi sekiranya seseorang tu telah lama menghidap selsema. confirm bukan the deadly virus. Dan aku pun balik dengan hati yang lega. alhamdulillah

No matter what, please give extra precautionsl wiv tis pandemic. Anyone could affected with the viral. If you think you are not into it, fikir-fikirkan semula,pagi ni saja kita dikejutkan dengan kematian ketiga yang melibatkan warga tempatan yang tidak keluar negara. Juz imagine the real situation... takotttttttttttttt

1 comment:

saracocohoney said...

get well soon buddy!