15 July 2009

life is full of up and down



yeahueeeeaaaahahahaaa!

urm, what kind of laugh is that? gile ape...

This morning i woke up early, have to prepare 'sambal udang' for our pot-luck dekat ofis.

Everything goin smooth eventhou agak rushing. Today's weather quit calm, its rainy. Kalau tak keje confirm ble sambung tido.

At the car park, I open the car, put the thingy things aside and ready to start the engine...

ops... apesal nih? kete tak ble start... confirm battery weak...adeshhhh... patutlah dua tiga hari ni agak pelik tiapkali nak start engine. Call abang, he's in Bintulu for a week. Adoyai! nak minta tolong sape lagi? Jiran-jiran pun tak nampak kat bawah. Call Jack, pun dekat Bintulu, call shahir, on his way go to office, at-last, got fellow, bahtiar yang juga ada jumper, minta dia datang and alhamdulillah, kete dah boleh start but sound macam tak best je.

Masuk ofis kejap isi borang cuti and balik. nak g servis kete, nak carik batteri kete baru, nak sambung tido... ahax... but yet, melayang $500. Major Service + Battery. fuhhhh...

Yang best, dah setel kete, aku balik rumah dan sambung tido puas-puas... memang nikmat!

Apepun, Thanx abang, Jacko, Shahir, Kamarul for gimme some support walaupon tak ble nak tolong. Atleast you all bagi jugak idea cane nak buat, sape nak dihubungi etc. Pada Shahir sebab willing nak amik aku dulu pegi keje dan tengok kete menjelang tengahari.(tapi aku taknak sebab aku kesian ko dari seremban, takkan nak melajakkan perjalanan amik aku kat umah, ye dakkk) . And the most zillion thanx pada Bahtiar, yang datang dalam ujan bawak jumper. Nasib parking sebelah takde kete so proses mengecas bateri agak mudah dan cepat. Thanx jugak pada penerangan ringkas ko pasal kat mana nak beli bateri walaupun pastu aku terus g Perodua Services.

Then, i would say, life is full of up and down aite.

No comments: