16 July 2009

What do you understand with redha?


last nite, i was a bit terkilan wiv my fellow. She promised to accompany me go to massage centre. wah wah...apekah pegi urut-urut neh. Well, on 5pm, tengah mamai-mamai baru bangun tido, she text me saying dat she will have a date with her darling and so apa lagi, I do feel dissapointed lah kan.. Aikkk... takkan lupa, sebelum ni dia yang beria-ia ajak aku pegi buat refleksologi rabu malam.

Aku pun malas nak argue jadi biarlah dia nak dating pun. Macam aku tak boleh pegi sorang-sorang...ye dakkk...

9.00pm, i was 'leisurely' packing my comforter, blanket, towels, shirts semua nak hantar pegi dobi. Hahaha... malas dowh nak cuci sendiri. Dah lama tak buat houskeeping, memang melambaklah semua kat ruang tamu. Buat Jualan Amal pun bolehhhhh... ahax

9.15pm,She called and telling me that she was involved in the car accident somewhere in Bukit Mahkota. She asked if I could amik diorang kat sana since Im the only person yang duduk berhampiran. Ayoyo... Bukit Mahkota bukan area yang aku familiar. Harus bagaimana? 15 minutes later, dia cakap amik kat Balai Polis Kajang je...huhhh, lega...Walaupun masih terkilan, aku lupakan semua tu sebab dia kawan aku. So aku pun dengan muka sembab pegi lah amik diorang.

What exactly i want to share here is, NEVER EVER MAKES YOUR COLLEAGUE (BELOVED) FEEL DISSAPOINTED. Aku ni baru kawan, bukan mak ayah dia. Imagine kalau kawan pun Allah dah tunjuk macam ni. Lagi-lagilah kalau Mak Ayah tak redha. Betul tak?

Dear fren (itu pu kalau ko baca blog aku...hahaha), aku bukan niat nak malukan ko, aku tak sebut pun nama ko, kan kan kan. Ini pengajaran untuk aku juga supaya tak buat macam ni kat orang-orang lain. Mungkin kita tak sedar apa yang kita buat tu menyakitkan hati orang lebih-lebih lagi orang yang sayang pada kita.

Dear fren, aku sayang ko dan aku sayang kat semua kawan-kawan aku. Tak mo lah perkara kecik macam ni nak sentap2 sebab tu aku cuba sejukkan hati bila ko cancel plan ngan aku. Awang pernah berkata "Lets bygone be bygone"... buang yang keruh, amik yang jernih... apa yang penting ko selamat.ok...

jadi? ni ada kena mengana dengan redha ke? hehhh

Disclaimer : gambar di atas tiada kena mengena dengan entri ini. Sumber dari http://en.wikipedia.org/wiki/Traffic_collision

2 comments:

sepenuhjiwe said...

ala nani syg... aku xleh p g umah nenek sbtu ni... aku kene pkse jd urusetia sukan sbtu n ahd ni kt bangi.. tp aku xmo kene "tulah" ko ni...

Nani said...

keh keh... takpe...dimaafkan..aku kena belajar untuk redha