25 August 2008

suatu malam

last week, tengah sedap-sedap tidur, henpon aku ringing... tapi dah jenis aku malas nak angkat tepon bila kepala dah letak kat bantal so that aku bior je laaa...

1.30 am, tetiba rasa sejuk semacam... rasa mendesak je pundi kencing aku ni... nak tak nak kena lah bangun...kang tragedi 24 tahun lepas berulang kembali (baca : mimpi berenang tapi rupanya kencing atas tilam)... pastu sempat belek henpon, ada 3 miscall.

Satu dari DIA, dua dari DIA dan tiga dari DIA (baca : bukan nama sebenar)

aku pun pilih la nak call DIA yang kedua sebab DIA ni cam sikit special laaaa...

Aku : Hello, ada call ke tadi? sowwi la dah tido, nape?
DIA : Oh Hai, ha'ah call tadi... erkz...
Aku : Ada masalah ke? (baca : aku sindir baik punyeeee)
DIA : Erk, takdelaaa... takkan la sy call sebab ada masalah je
(baca : nak cover line konon)
Aku : yo laaaa... nape ngan dia? (baca : aku merujuk kepada "gf to be" dia lah)
DIA : ha, ni la... nak tanya awak, pakaian Smart Casual tu cane ye?
(Baca : aku dah agak!...)
Aku : Sape nak pakai? awak ke dia? (baca : tetiba aku cam naik hangin...tadaaa)
DIA : Dia la, dia nak konvo, jadi ada Dinner Class.
Dress Code, Smart Casual, dia x tau.
Aku : Owh, hmm...pakai baju yang selesa tapi bukan t-shirt,
jeans pun jgn, better pakai skirt labuh and blouse.
(baca : dalam hati aku tya "kenapa tak google je")
DIA : Oh ye ke?
Aku : Ha'ah, awak nak belikan dia baju ke? erm kat Mines banyak choice.
DIA : Apa? Mines? takde laaa (baca : tergelak...siot je)
Aku : laaa... betullaaa... kat Mines byk pilihan... kat sg wang pun ada gak,
kat BB kat KLCC tapi suma tu yang seksi2 ble la pakai... awak memang
nak yang macam tu ke?
(baca : papppp! aku imagin tampar muke dia... bagi sedar sikit)
DIA : Erk, takderlaaa... bukan nak beli tapi dia yang tanya

dan sekali lagi dalam hati aku... "tak reti nak google ke?"

Aku : OOOOOOOooooo, okay. How was ur new job anyway? (baca : aku tukar topik)
DIA : I kat sini lagi, next month baru g sana.

perbualan seterusnya berkisar tentang keje dia yang baru, pasal rumah baru, pasal nak beli kelengkapan rumah yang baru, pasal hidup baru... semua baru, tapi DIA bila tah nak jadi pengantin baru... penat aku tunggu...

pastu aku cakap la, sebelum dia masuk plant, for sure dia kena g training kat opis aku dulu tapi dia berlagak, lantak laaa... aku malas nak pikir (baca : konon je tu).

dan pastu lagi, aku dah tak boleh nak tidur... tergolek-golek la cari posisi selesa tapi debar dihati masih terasa...hehehe...

aku nak masukkan entri ni sehari selepas kejadian tu tapi disebabkan pc aku masuk klinik, aku tunggu hari ni baru menjoyah...

erkz... aku joyah rupanya... huwahahahahahahahaaaa!

2 comments:

saracocohoney said...

bila la die ni nak benti menscandal...insaflah kawan ku ooi!

Nani said...

erk? skandal ke? tu bukan skandal laaa... tu konflik jiwa...

aku budak baik laaa...mana main skandal2 nih...hehe