22 July 2008

penatnya

fuh... aku sedih jumaat ari tu, last minit program yang dirancang lebur begitu saja... pergh ayat!... tetiba dapat tugasan kena pegi Segamat... ape citer? kalau tugasan tu untuk minggu depan takpe gak...tapi hari yang sama aku kena bertolak kesana.

Jadi, sabtu ari tu, instead of pegi program rumah soleha (baca : yang telah ditukar hari) dan ke rumah sinar salam, aku telah berada di Segamat, Johor.

Ahad, misi tidak berubah... alaaa... misi aku tak g memana pun, duduk rumah study... sebab monday (baca : semalam) aku ada interview. Interview kali ni mengalahkan interview nak jadi PTD...seram sejuk macam nak demam dibuatnya. Ini sume gara-gara aku cukup mengenali 3 orang personaliti yang akan menginterview aku... hehehe... so, alhamdulillah, misi aku sepanjang hari ahad berjaya walaupun sekejap-sekejap aku terbongkang tidor depan TV...yang kelakar, plan nak tengok Melodi kat TV3 pun turut terbantut sebab tertidur. Aku sedar pun bila rancangan Nona mula mengambil alih siaran.huhu

Semalam, macam yang aku bagitau tadi, aku ada interview, alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Mula-mula cuak, tapi lelama tu aku dah boleh tune rythm jantung aku...keh keh keh... iyelaaa...dah la kene buat presentation depan diorang, pastu kena soal macam2... now, ape jadi aku redha je... aku tetap ingat "Allah tak akan membebankan seseorang dengan apa yang tak termampu olehnya..." surah al-Baqarah ayat keberapa aku tak berapa ingat. Jadi...kalau aku meet the requirement yang diorang nak, dan kalau itu memang rezeki aku, dapat lah aku job tu...kalau tak? ...

Ari ni... ada program Jom Dengar anjuran KKM,UKM,NIOSH dan Per...erk..ape ekkk? ntah... buat kat UKM, it suppose to end by 5.00 but aku dah lari bila jam baru mencecah angka 3.00 petang... rush pegi Warta Bangi, beli piza kat Pizza Hut, kemudian ke Secret Recipe beli Kek... semuanya untuk Farewell Party Shuth yang akan berhenti bekerja makan gaji, sebaliknya bergiat lebih serius dengan perniagaan internetnya...

Penat packing barang dekat UKM tak habis, aku terkejo-kejo pulak membeli barang untuk jamuan perpisahan... Sampai kat opis, kebulur + penat... hmmm... bila cakap pasal penat...eh memang betullah... aku penat sangat... nak balik lah... tadaaa...

4 comments:

Anonymous said...

aisehman.. sorry lah kalau menyusahkan nani.. tak sangka pula nani begitu sibuk. Kalu tahu, saya mintak orang lain uruskan je..

sorry..

nobody said...

nani ni mmg rajin.. and a good friend.. =)

Anonymous said...

Ala shuth...this is wut fren are for... aku nak tolak dah permintaan ko ari tu, tapi bile pikir ni last day ko kat niosh,... and Allh give a way. Tu yang smooth je. hehehe

Admin said...

mek nani..shuth kawan ko ropanya..aku slalu gi blog irfan khairi and slalu la gak nmpk name shuth neh..dia nak amik protege tak??