07 July 2008

haruskah ku mati?

Ari tu dia call, apekesss call aku pukul 4.30pagi? silapnya, aku layan juga bersembang walau mataku tertutup rapat.

Dia call semata-mata nak cerita pasal Dia... aduh... gamaknya dia masih menyayangi dia... bisa gawat kok kalau begini... namun kali ni aku dah tak rasa-rasa sedih sebaliknya aku boleh jadi adviser yang baik....

tetiba, dia pasang lagu...
"biarkan aku menjaga perasaan ini
menjaga segenap cinta yang telah kau beri
engkau pergi aku takkan pergi
kau menjauh aku takkan jauh
sebenarnya diriku masih mengharapkanmu..."

dia kata lagu tu ex-dia yang dulu bagi, tapi dia rasa lagu tu lebih sesuai untuk hubungan dia dan dia... gulp... apakah aku yang buta kerana masih menutup mata atau memang benar apa yang kudengar?...

oleh yang demikian, terimalah pula lagu dari ADA BAND ini yang kudedikasikan khas untuk dia...huhuhu...sob sob sob... :((

Bagaimana mestinya
Membuatmu jatuh hati kepadaku
Tlah kutuliskan sejuta puisi
Meyakinkanmu
Membalas cintaku
Haruskah ku mati karenamu
Terkubur dalam kesedihan...sepanjang waktuku
Haruskah kurelakan hidupku
Hanya demi cinta yang mungkin bisa membunuhku
Hentikan denyut nadi jantungku
Tanpa kau tahu betapa suci hatiku
Untuk...memilikimu
Adakah keikhlasan
dalam palung jiwamu...mengetukmu
Ajarkanmu bahasa perasaan
Hingga hatimu tak lagi membeku
Tiadakah ruang di hatimu untukku
Yang mungkin bisa tuk kusinggahi
Hanya sekedar penyejuk
Di saat ku layu
Kusetia menantimu hingga akhir masa

2 comments:

garb_ina said...

Nani,
rileks ler. Ako penah rasa apa yg ko rasa. Lelama aku x da rasa. Skang ako tgu org kasi rasa kat aku. Hehhehe....paham x nih? Apa2 pong aku suka lagu Menjaga Hati tuh.Tet!

Anonymous said...

huhuhu mek, ko tak harus mati dulu...