07 July 2008

cerita hari ahad

7.15am, mata dah celik, aku paksa tutup ... berjaya...

9.30am, sekali lagi mataku celik, dah cerah rupanya... lihat kat sebelah, Juju dah kemas tempat pembaringanya malam tadi. Juju tak kelihatan... mana kawan aku ni? dah balik Maktab ke? ish ish... tak mungkin...dia janji nak ajak aku pegi Mines ari ni... aku terus bangkit dari pembaringan, usai membersihkan muka, aku terus ke dapur... membikin sarapan untuk kitaorang.

10.30am, sarapan siap! Nasi goreng + Ayam goreng + kentang campur mayonaise kesukaan juju + teh o nipis... lepas mandi, aku ngan juju bersenang lenang menyantap sarapan pagi sambil tengok tv. (baca : baru ku tahu channel 301 - 303 kat saluran astro tu citer korea...alahai...lembab betul aku explore)

11.00am, kami sudah siap untuk pergi ke Mines. Naik keta Juju. Pusing-pusing Mines konon nak cari blazer, sampai ke sudah aku setakat cuci mata dan berangan je. Juju lak sudah selesai memberi fancy wrapping paper dan bekalan-bekalan untuk dibw balik ke Lipis.

2.15pm, Aku dan Juju mula bergerak pulang. Juju kata dia dah lewat, nak kena antar aku, pastu kena amik kawan dia kat hentian Komuter UKM, pastu nak gerak ke Bandar Tasik Selatan amik kawan kat sana sebelum amik penumpang terakhir di Gombak... ahaha... Juju dah terkena badi aku jadi supir...

2.35pm, aku dah sampai kat bawah umah, taknak naik dulu sebab destinasi aku seterusnya adalah opis... lalala... masuk sekejap je sebab nak amik jaket + air revos + gula-gula + kasut. Lapar...

3.00pm, aku pegi Sg Chua, hajat dihati nak try buat refleksologi dekat spa di sana yang kelihatannya sangat eksklusif. Pegi sana, tak sempat masuk, kat pintu sebelah aku nampak promosi gunting rambut... terus tukar plan, panjat tangga kedai... tadaaaaa.... aku dah potong rambut.... lalalalalala... masa tengah gunting tu aku text kat juju, tak lama pastu dia balas " Aik! potong rambut? kata sayang nak potong", gulp!...alamak! aku lupa yang aku sayang gile ngan rambut aku... tapi dah potong kan... nak buat cane... aku pun cepat-cepat balas "new life, new look"....ngeh ngeh ngeh... dalam maknanya tu :)

3.45pm, aku tak balik lagi, pegi lak buang duit kat pusat refleksologi Indo China tu... tak sempat tidur sebab aku dok tengok rancangan cina kat tv.

5.00pm, balik ke rumah. Baru rasa lapar yang teramat... badan dah separuh menggigil, mungkin isi perut habis digunakan sebagai tenaga aku mengelilingi mines tadi. Masak nasi sambil kuarkan sayur dan sotong dalam fridge. Masak... sebelum tu aku alas perut dengan wafer coklat.

6.30pm, lepas mandi, makan nasi. Dia sms aku ajak online...aik! tak tengok jam ke orang tua ni.... ahaha! dia kan tua 2 tahun dari aku... kire orang tua lah kan.... aku cakap pukul 8.00pm lah... dia pun reply, "OK".

8.15pm, aku online... Identity ku invisible kan... kononnya nak privasi... tapi memang hampeh... kelibatnya langsung tiada... bila aku tanya, dia kata kejap lagi...

9.00pm, penat menunggu, akupun log out, lagipun ada sorang kakak datang nak tumpang tidur umah aku sepanjang minggu ni. Lepas makan malam sekali lagi ngan akak tu,. aku tidor... sok pagi nak bangun awal...

hmmm... so dat, tis sunday kire bermakna lah jugak bagi aku sebab aku dah ada new look... tapi bile cuci rambut aku geram sebab rambut yang dah cantik kena blow, dah tak cantik... huhuhu... kesimpulannya, sayangilah rambut anda...trim je, takyah potong... nanti nyesal.... huwaaaa!!!

No comments: