25 July 2008

Alhamdulilah

I got promoted at last...

Mungkin ini jalanku... tapikan... to be frankly and after got the offer letter, aku rasa cam tak best je nak tinggalkan ITD (read : formelly known as ISCTD) , nak tinggalkan boss yang baik... (baca: walaupun aku ada isu besar ngan dia masa COSH tahun lepas kat genting, hehehe) , nak tinggalkan teammates yang besh... kengkawan seopis, semeja makan, sesama mengulor,hehehe, seronok!.

Di imbas semula, kat ITD masa kerja flexible, memang la datang pukul 8 balik pukul 5.15 tapi nak keluar rehat tu bergantung kepada masa (baca : aku duduk dalam library), kerja pun relax which i dont need to made decision...suma orang arah...kita buat je...

1st ogos ni, aku dah tukar jabatan ke Higher Education, Training & Development Department (HETD), basically keje coordinate training and mengajar for sure (read : not now laaa...kena blajar dulu), and one thing, lepas ni, instead of menerima arahan dari pihak atasan, aku juga harus mengeluarkan idea dan pendapat yang pendapatannya tak seberapa best...hehehe

yeah! Gaji ni pun part of juga kenapa aku cam sedih... kalau keje sekarang, aku ble claim OT, jadi biasanya gaji aku setiap bulan boleh mencecah 2-3k. But bila kena promote ni, OT dah tak boleh apply, and bila congak2, nanti nett yang aku akan dapat sama macam basic aku sekarang... huwaaaa!... nampak gaya kene buat keje sampingan nih...erm, bisness internet mungkin...pergh...

Apepun, bak kata Kak D, kalau dah dapat tu, tak payah la nak nyesal2... semua tu dah rezeki daripada-Nya. Lagipun, kalau difikir-fikirkan inilah saja caranya aku boleh keluar dari kepompong yang maha selesa dari 3 tahun lalu. This is path in my career... who knows better than yourself kannnn... jadi, belajarlah untuk menerima sesuatu yang tidak kamu gemari... urm...i like it! i like it! ni kena semat dalam hati hari-hari ni...

Zillion thanx to my parents yang sentiasa sokong setiap apa yang aku lakukan, my bro n sis, my colleagues, my fren, my pal and whoever wish and pray for my success... Hanya Dia yang mampu membalas jasa kalian... Thanx!

4 comments:

sidaratul dursina said...

wahh tahniah, berjaya gak ko dpt post tu..takpela nani, tho xdpt claim ot mayb kat post baru bole dpt byk experience which is more valuable than RM hehhe..
nak wat part time job, jomla jadik cekgu tuisyen kekekke

garb_ina said...

Nani,
TAHNIAH! semuger lebih sukses. Ahakzzz...

saracocohoney said...

congratz darling!

Nani said...

thanx