06 July 2008

cerita hari sabtu

jumaat minggu lepas patutnya aku jaga abang Long, tapi disebabkan Ina nak jaga, aku pun bagi leee... ahad semalam pun patutnya turn aku jaga along lagi tapi disebabkan hari ni pagi morning dah kena gerak ke pwtc, kena cari pengganti, and thanx to Zam yang willing gantikan tempat aku.

Apepun, sabtu ari tu, aku sekali lagi g Sg Chongkak amik nenek Esah & nenek Busu, sebelum tu aku dah siap goreng mihun dan kepak ayam. Kali ni pegi ngan Juju sebab sarah tak available... bile mak ayah dia datang, sarah akan pretend jadi budak baik, jadi gadis pingitan yang terperuk kat rumah gitooo...ahax... tapi credit kat sarah gak, dia ni slalu je available kalo parents dia takde... slalu je ikut aku g memana especially kalau yang berkaitan ngan community service.

Jalan sesak on d way ke Sg Congkak, sampai kat umah nenek lak, nenek busu takde, kena lah menapak ke rumah jiran panggil nenek busu. On the way ke HKL kena tempuh jammed disebabkan roadblock... kalau satu aku boleh sabar lagi... tapi ni 2... nak maki hamun pak polisi tu pun ada... tapi aku kan berbudi bahas orangnya... ku ulangi... berbudi bahasa orangnya... jadi aku maki dalam hati je lah... nyesal lak kuar ari sabtu, hari orang sibuk buat demo atau protes kat kl...

Sampai kat HKL agak lewat, kesian Along asyik sms aku "kak nani dah sampai mana?". Lega bila aku tengok along senyum sesampainya aku kat wad 17 tu... hehehe...ingatkan sentap... Along makan bihun yang aku bawa, biarpun along komplen pedas tapi aku suka sangat bila dia tambah dua kali... mesti along dah bosan ari-ari makan nasi dan roti. kesian kannnn...

Jam menghampiri pukul 4 bila kami tinggalkan along...ikutkan hati, aku nak berlama-lama disana menemani along sementelah belum ada yang datang melawat ketika itu. Apakan daya, jue kena ambil myvinya yang ditinggalkan di pusat servis perodua di hentian kajang sebelum pukul 5 petang.

Ku singgahkan nenek Esah & Nenek busu di rumah mereka di sungai ramal sebelum aku menghantar juju ke Hentian Kajang, kemudian aku halakan semula Imz (baca : nama ganti untuk Bibah) aku ke rumah nenek Busu di Sungai Ramal... Sempat juga berkenalan dengan anak cucu nenek... tak sangka juga Kak Ngah tu adalah jiran aku di Seri Tanjung... alahai keciknya dunia.

Berseorangan menghantar Nenek berdua balik ke kediaman mereka di sg congkak agak menggusarkan hati lebih-lebih lagi hari beransur senja. Sampai disana, aku tidak berlama-lama dirumah mereka dan memohon untuk permisi lebih awal. Alhamdulillah pukul 7.00 petang aku sudah berada di rumah... dah boleh bersenang lenang...hehehe...lega siot!

Malam, tak buat apa melainkan menyambung kerja-kerja membersihkan rumah. Niat untuk meng'make over'kan rumah masih belum tertunai... tunggu lah satu hari yang tenang agaknya... Tengok Grey's Anatomy dan private Practice di NTV7 lepas tu baca buku sambil gaduh ngan Rizal, topiknya pasal penakut...hampeh betul kawan aku sorang ni...

Juju sampai tengah malam... sembang sekejap lepas tu aku terus merebahkan diri di atas katil... empuk? lu pikirlah sendiri.... erk...

2 comments:

saracocohoney said...

aku mmg dara pingitan...betul...tak tipu...

Nani said...

huhuhu