22 July 2008

Bahasa Isyarat Malaysia

hahaha...poyos je cakap nak balik, tengah-tengah kemas meja, aku ternapka sijil dari KKM yang sengaja diselitkan dalam buku... so nak cite pasal buku ni lah...

tadi kat Program jom dengar, aku beli Buku Bahasa Isyarat Malaysia keluaran Persekutuan Orang Pekak Malaysia... sempat juga belajar sign langguage ngan diorang. Ni semua gara-gara kelas Bahasa Isyarat yang sepatutnya berlangsung minggu lepas dibatalkan dan minggu ni pula aku ada agenda lain (Baca : aku masih dalam dilema samada pergi ke Perkampungan orang Asli atau ke majlis perkahwinan Bad)...

Aku harap ini permulaan untuk aku cuba mengenali golongan pekak - bisu. Selama ini, aku cuma melihat dari jauh mereka berinteraksi sesama sendiri... sekurang-kurangnya bila aku menyapa mereka dengan bahasa yang mereka boleh fahami nanti, mereka akan tersenyum girang dan gembira. erk...gumbira ke?

4 comments:

nobody said...

wahh.. nani join bahasa isyarat eh.. ok ok.. nnt bleh la kite praktis sesame ya.. =p sign language ni mmg best pun..

sidaratul dursina said...
This comment has been removed by the author.
Nani said...

dewi

Hmmm...semalam aku dah menghafal ABC... pastu a few words yang aku blajar kat booth Dunia Orang Pekak by YMCA. hehehe

Ida
ngeh ngeh ngeh... ok, aku hapdet nanti....

saracocohoney said...

aku suke juge!!!