19 October 2008

Jalan Jalan Raya 4

Minggu ke-3 raya, lelah memikir kerja yang semakin bertambah. Program Sambutan Hari Raya NIOSH pun kena difikirkan. Tu tak termasuk program Rumah Separa Terbuka yang aku buat semalam... dah tu morning kena menjengah ke ofis.

Saturday morning keje, pastu g kenduri kawin Izzady, plan nak ke Majlis Kenduri satu lagi di Shah Alam terpaksa dibatalkan so dari kenduri Izzady, aku ngan juju bergerak ke rumah Jun, pastu umah Ina.

Balik dari rumah Ina, singgah Giant Batu Caves, alhamdulillah, sampai kat umah sekitar 7.30 malam. Sambung pula dengan kerja di rumah. Setel everything dah almost 2am. Bersihkan diri kemudian tidur.

Ahad, pagi morning pegi ofis setelkan trainer dulu. Sampai umah terus prepare bahan untuk juadah. Luckily i got 4 assistances, Fiza,Juju, Mani & Mah. Zillion thanx 2 u guys sebab spent masa tolong aku prepare all those thing. Si fiza siap bawak baby lagi...beshhhh

Kul 12 lebih member seSalaman aku sampai. Riuh jugak rumah ngan kehadiran diorang but sorry yer, main dishes tak siap lagi. Ahax! Nasi goreng pertama yang aku masak agak kurang sedap...tapi selepas-selepas tu alhamdulillah, learn from experience lah kan...hehehe...dah lama aku tak buat keje goreng menggoreng ni lebih-lebih lagi dengan portion yang besar.

Agak ramai member yang datang, jiran-jiran pun ada. Nasib baik abang aku dah bagi duit raya siap-siap untuk adik-adik tu, Aku lak takde pitih, jadi aku bagi belon je...aci tak? apepun,suke tengok muke adik-adik tu gumbira...hmmm... tu baru diorang, tak tau lah kalau adik-adik RS yang datang... aku rasa Arep ngan fait tak sempat nak baring bersenang lenang depan TV, Zam & the gang melepak kat meja bulat luar umah...huhuhu...

Selesai majlis, kene kemas lah, alhamdulillah semua dah setel. Tinggal nak susun barang dapur, periuk belanga bagai. Simpan mana yang dah tak digunakan. Pastu mandi, leganya... baru rasa sakit satu badan... hehehe... maknanya suh tido la...hehehe.

2 comments:

nobody said...

mek sorrry ga dtg dtg donk.. aku kat kg.. ade urusan daaaa.. nway aku cemburu lihat gambo koranggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg...

Nani said...

iya deh, nggak apa2 kokkkk