15 October 2008

jalan jalan raya 3

sakit kepala aku memikio entri untuk kali ni... tak banyak pun aku berjalan selepas balik dari Sabah ni... 7hb lepas aku dah mula masuk keja, dari gear 3 dah mula masuk gear 4. Bila ada selekoh atau kawasan berbukit aku kena rendahkan gear semula dan memecut bila keadaan mengizinkan... begitulah aku menjalani rutin harian sekarang. Kerja itu sudah tentu, kelab, persatuan, dan khidmat komuniti suatu yang perlu.

Khidmat komuniti? maknanya bersosiallaaaaa...keh keh keh... erkz...itu kata aku je tau... jangan lak korang salah anggap.

So, sepanjang minggu pertama selepas balik beraya aku sempat pergi beraya rumah staf-staf yang mengadakan jamuan, macam shah, Kak Yus (ex-staff), kak ila etc. Pastu on weekend lak program berjimba raya... Pagi sabtu keje, tengahari pegi kenduri Kawen Zai, pastu beraya rumah sarah, pastu raya umah ida lak. pastu malam aku meronggeng ngan member... poyo je nak belajar buat kuah spaggetti (dia ni chef), alih-alih kitaorang merewang sampai tengah malam.

Pagi ahad, sempat cuci baju sebelum bergerak ke Kenduri Kawen Kuzu kat Klang, pastu aku beraya kat Wangsa Maju, umah sepupu, pastu singgah raya Rumah Solehah... exhausted sangat, selepas sejam, aku ngan juju ngan mani balik ke bangi semula. Sampai kat umah, lepak2, sembang-sembang then tidor.

Isnin, mulakan semula kerja seperti biasa... yadde yadde...

No comments: