27 March 2008

Masa penentu segala

27.03.08
Malam tadi aku gatal hantar sms kat dia... alih2 tak boleh mengelak lalu pertemuan diatur di parking rumah. kebetulan dia baru sahaja balik dari kerja... mungkin...

Baru kutahu siapa dia sebenarnya... Orang Kedah, kerja di Perbadanan Putrajaya Sebagai Asst Director, muda dua tahun dari aku. Graduan Engineering dari UPM...hmmm...

Pertemuan cuma seketika, sekadar bersapa lantaran hari sudah agak lewat malam. Kondisi aku yang asyik batuk-batuk juga turut memendekkan jangka masa pertemuan kali pertama ini.

Lega rasanya bila sudah selesai, namun tiba-tiba aku rasa kosong... seolah-olah aku sudah kehilangan sesuatu dalam hidup... aku turut merasakan pertemuan ini merupakan titik noktah antara aku dan dia, tamatlah riwayat untuk aku mengintai dia, Suzaini Sulaiman...satu nama yang pasti akan aku igt sampai bila-bila...

Pagi ini, aku mengharap untuk melihat dia untuk kesekian kalinya namun hampa. Kondisi batukku juga semakin membimbangkan ditambah tekanan perasaan sejak seminar berakhir semalam. Aduhai... bagaimana harus aku tempuhi masa-masa di pejabat dengan fikiran yang melayang enah kemana.

Pukul 12.30tengahari, dek lantaran terlalu lemah,aku meminta izin untuk keluar rehat lebih awal... semata-mata untuk balik ke rumah dan berehat. Dari jauh ku lihat kereta Gen-2 nya tersadai di parking kereta. SMS ku kirim kan namun tiada jawapan... hampa? begitulah lebih kurang. Niat untuk balik tidur terbantut dek melihat kereta sidia...susahnya untuk aku menafikan apa yang tersirat di hati ni...huwaaaa...help!

Sampai dirumah asyik menjenguk ke tingkap sampai aku terlelap. Pukul 2.15pm bersiap untuk balik ofis... kelihatan keretanya masih berada di bawah...sakitkah dia? biarlah..aku menanam tekad untuk senyap seketika. Biar masa menentu segala.

No comments: