09 March 2008

The day you went away...

Semalam, lepas balik dari keje, aku heret zai pegi Seremban. Sebelum tu aku singgah umah Leha kat Senawang dulu sebab nak hantar beg. Lepas tu baru g umah Maya. Tiada sambutan meriah yang dibuat namun aku tau mak maya cukup gembira semua anak-anaknya ada dirumah (kecuali abang lang yang sibuk berkempen di Pulau Pinang).

Kami makan mee hailam dan sate kajang sebelum balik ke Bangi. Kebetulan Ujie ada di kajang, juga tengah bersantap sate kajang. On the way balik, aku sempat call ujie, dia bagitau diorg skrg teangah kalut nak cari klinik sbb Nabila, anak sulung ujie tercekit lidi sate. Aduh.... macam-macam pulak yang jadi kat diorang. Tak lama lepas tu ujie msg mengatakan mereka di Hospital kajang, berdesup jugak aku bawak Cik Viva menuju hospital kajang... nak dijadikan cerita, dek tak pernah g hospital tu, aku tersalah masuk di laluan keluar.hahaha... kalut punye pasal aku main redah je...furthermore, masa tu dah almost 11pm... bukan ramai sgt pun org... tak sibuk pun... heheheh

Selumbar di tekak Nabila selamat dikeluarkan oleh Ujie sendiri. Ini sebab nabila takut bila doktor suruh bukak mulut. alih-alih, ujie sendiri terpaksa jadi bidan terjun merawat anak sendiri hinggakan ada pesakit lain yang turut menunggu disitu keliru samada Ujie doktor atau ibu pada nabila...hahahhaha...

AKu terus pulang ke rumah sesudah aku menghantar Zai. Balik rumah, berkemas ala kadar, mandi, siapkan minuman untuk ujie sekeluarga (ops, lupa nak ckp, diorg tidor umah aku mlm ni), lepak kejap tengok tv, tgk keputusan pilihanraya, kemudian jam 2 aku masuk tidor. Hari ahad aku kene keje lagi.... ZZZZZzzzzzzzz

No comments: