29 November 2009

Imran tak sihat

Semalam, seharian duduk kat rumah. Boring... Aku terlupa ada xtvt mengemas bilik volunteer kat 'Rumah Pink' a.k.a Yayasan Salam. Menjelang tengahari, aku berangan nak masuk opis, buat keje sikit. Tak lama kemudian, awan mendung berarak menggelapkan sekitar Bandar Baru Bangi diikuti pancaran kilat dan dentuman guruh. Sah, nak hujan lebat dan mungkin juga ribut.

Lepas tutup tingkap dan cabut plug TV. Aku amik novel dalam bilik. Sambung baca novel sambil ratah coco-crunch. Hujan semakin menggila di luar sana. Tempias masuk dalam rumah waima aku dah tutup tingkap. Banjir sekejap bilik dan ruang tamu. Cepat-cepat amik kain buruk dan letak kat tempat yang basah. Guruh berdentum dan kilat sabung menyabung... saspen nih...

Pukul 5 petang, hujan makin reda dan awan cerah semula. Niat nak ke opis terbantut, aku bersiap nak ke rumah nenek pulak.

Kat bawah, tekan remote kete, imran tak menyala. Takkan bateri buat hal. Aku naik atas semula, ambil remote kedua tapi tetap sama.Aik... Imran merajuk ke? atau Imran tak sihat kena hujan ribut tadi? waduh... gimana nih...

Mujur husband kak Ina ada, dah boleh bukak kereta dan dah boleh start enjin, lega sikit. Mungkin ada masalah dengan transmitter. Selasa nanti nak amik cuti bawak imran g klinik, kebetulan perjalanan Imran dah mencecah 50,000km ...hehehe... patut sangatlah bawak g servis. ngehehe

No comments: