13 September 2008

waaaa!

Petang semalam aku berbuka puasa kat rumah seorang kawan, kitaorang buat pot-luck jadi aku bawa nasi, begedil ayam dan sambal udang. Dek kerana leka buat bergedil sambil tunggu cerita upin-ipin, sudahnya aku sampai kat rumah member tu semasa azan magrib berkumandang... sampai kat sana, kaum adam sudah selesai minum, masing-masing dah ready nak mengasap pula... alahai... takpe-takpe, yang seronoknya ada baby... wah! suke aku tengok Imran Haikal ni, umur tak sampai dua bulan tapi mulut dah kecoh macam abah dia...

Masa nak balik, sempat sembang-sembang, tetiba kawan aku cakap yang kitaorang ni tengah melalui fasa baru dalam hidup, fasa dimana masing-masing sudah dan bakal berumahtangga... wah! sentap mak nyahhhh... iyelaaa... aku tak terpikir pun lagi hal tu... hakikatnya aku masih belum punya calon sesuai... korang carikan untuk aku boleh? hehehe

Tapi betul juga kata kawan tadi, di usia sebegini, kebanyakan sahabat handai sudah berumah tangga, ada juga yang dalam perancangan untuk menamatkan zaman bujang. Dalam masa 5 tahun akan datang anak pun dah bersusun. Topik yang bakal dibincangkan juga pasti berbeza, si ibu bercerita tentang anak, tentang kehidupan berkeluarga, si ayah pula bercerita tentang ekonomi dunia yang turut menguasai ekonomi rumah tangga. Nak beli pampers, nak beli susu, nak hantar nursery, nak cari bibik, nak sekolahkan anak lagi...uh...

Bilalah sampai masa aku pula ye? time-time ni la aku nak call mama suh carikan je orang kat sana tapi aku dah tau jawapan mama... "Cari sendiri..." waaaa!

No comments: