29 August 2009

Ctrl.Alternate.Delete -->apa semua ni?

Semalam aku masuk ofis setelah 3 hari bercuti. Masuk ofis pun petang, kalau jumaat, amik cuti half day, petang pulak tu, memang best ...masuk pukul 11.50 am, kemudian 12.45pm - 2.45pm rehat...pastu keje sampai pukul 5pm...kiralah sendiri bape jam je aku keje...hehhh!

Jadik, semalam, aku selesaikan hal-hal berkaitan kehadiran 'bebudak tua' yang ditaja kerajaan ke PSMB. Pastu aku pegi gym, amik sample darah, berat badan, blood pressure etc. Sume ni dibuat bagi membantu menyiapkan tesis seorang student master. Kiranya aku ni (dan juga beberapa orang kakitangan NIOSH) menjadi objek kajian lah...erk...

Masuk-masuk gym, aku g timbang berat... hohhh! berat aku turun lagi? apesal ekkkk? aku bukan diet pon... dan turunnya agak ketara. pastu test blood pressure... bacaan 76/61...hoh! tekanan darah rendah... ape kene dengan aku ni? rasanya sehari dua ni terasa sihat je. Lepas tu amik sample darah. Hmmm... dalam seminggu dua ni harapnya dapatlah result darah yang normal.

Balik umah kakak seperti biasa uruskan baby dan emaknya. Takpe, tinggal sehari je sebelum mama dan bapa sampai dari Sabah. Abg dan Kak Ipar pun turut buka puasa di rumah kakak, merancang-rancang aktiviti untuk mama dan bapa sepanjang seminggu di sini.

Malam, mama call tanya mesin jahit... kui kui... mama memang macam tu...ada hati nak bawak jahitan ke sini. Takpe, kat umah aku ada mesin jahit. Boleh juga tolong2 ringankan beban mama yang terpaksa menyiapkan baju orang... baju aku? beli sendiri lah... mana nak jahit2 nih... dah lupa sebenarnya...keh keh keh.

Ok, baby pun tengah tidur, mamanya pula tengah bersantap...Harus aku rehat dulu.

**ngehehe... tajuk memang takde kena mengena dengan entri...mongoks kannnn**

3 comments:

mOEha Aziz said...

salam nani,

auntie nani penat kot... tp x trasa sbb hepi jg baby... :)

Nani said...

HEHE, iye kot...

Anonymous said...

salam nan..

congrate dh jadik auntie..
hehehe..tumpang gumbira gaks..
meriah la rayer..
nan..agaknyer ko xcukup rest kot..cian auntie nan kann..bz jer memanjang..hehehe..