03 September 2009

tak sihat lagi

pagi tadi jam 5 pagi jam dah menjerit kejutkan aku dari pembaringan. Masuk dapur minum air sejuk. terasa tekak perit semacam... nak selsema.Ouch!

Aku goreng mee buat sahur pagi ni. Lepak sambil tengok cerita Diari Ramadhan Rafique dan iron baju sementara menunggu azan Subuh. Lepas subuh apa lagi, aku tarik selimut... tekak makin perit, dah mula tak sedap badan.

7.30 pagi, aku bangun, mandi dan bersiap ke pejabat. Owh, hari ni aku keja... yeay yeay... windunya ngan opis...ahax!

Kat opis macam biasa, pagi-pagi kena cek kelas. Lambat giler masa berlalu hari ni. Asyik-asyik tengok jam kat dinding. Aku dah mula tak selesa. Batuk dan hidung berair diiringi simptom yang biasa aku hadapi, muntah. Hohhhh! Tapi puasa tetap puasa okay...

Sekarang ni hati berbolak balik, nak tidur rumah kakak atau rehat saja di rumah? Aku dah mula rindu ngan Emad... aiyoooo... Emad dah besar... dah boleh ajak main, dah boleh ajak sembang, dah tak nangis kalau kena mandikan... eiiii... dan yang pasti, tak lama lagi AEmad akan dapat kawan baru a.k.a sepupu baru. Kakak Ipar dah mula menunjukkan simptom2 nak bersalin awal...hehehe.

okay...aku g umah kakak lah... tapi kena pakai mask. hehhhh... mesti Emad pelik nape auntie nann pakai mask... mesti Emad musykil nape auntie nann taknak pegang Emad, taknak usik2 Emad. Takpe, ni untuk kebaikan Emad gak kan....hehhhh

Okay... aku g umah kakak jugak, malam ni dah janji nak bawa mama dan bapa shopping kat jusco.

Okay...aku gerak sekarang... assalamualaikum.

No comments: