21 June 2009

fuiyo makan duit betul!

lagi-lagi pernyataan yang menyebabkan aku tersentap tapi juga nak tergelak. Salah siapa kalau kamu gagal? salah cikgu kah? salah nota kah? kamu ajar anak-anak untuk belajar bersungguh-sungguh, anak main-main atau tidak menumpukan perhatian dalam pelajaran dan anak kamu gagal dalam pelajarannya, siapa yang kamu salahkan? sekali lagi pastinya bukan cikgu, bukan juga silibus pengajaran... tetap salah anak kamu... bukan begitu?

kamu sendiri, kalau gagal dalam peperiksaan yang diambil, salah siapa? kelas ulangkaji berbayar yang kami sediakan bukan satu jaminan untuk kamu lulus. Kerana itu tiada paksaan untuk mengambil kelas ulangkaji yang agak mahal harganya.

Ingin aku katakan kamu bodoh, kamu katakan kamu golongan professional. Iya...proession kedoktoran bukan calang-calang orang dan harus malu lalu bunuh diri kalau terpaksa gagal dalam peperiksaan yang sedikit cuma. Tidak perlu menghafal berjenis-jenis urat kompleks di dalam badan, cukup memahami apa akta-akta terkandung didalam industri ini.

alahai...semalam aku menceceh satu kaum, hari ni harus membebel satu kerjaya.

cuba katakan pada aku, siapa yang makan duit? kamu yang dulu dibiayai kerajaan bagi menyambung pelajaran? atau organisasi aku yang menyediakan persedian untuk kamu bergelar Doktor Kesihatan Pekerjaan?

huhhhh! b****k!

No comments: