20 June 2009

Apabila politik digunakan untuk kepentingan peribadi

This is the true story of mine. it happened yesterday bila aku dengan tidak sengaja telah terlepas pandang satu dokumen yang memungkinkan individu tersebut tidak boleh mengikuti program dibawah organisasi aku.

lantas aku telefon empunya badan memaklumkan masalah yang dihadapi. Secara tiba-tiba, individu tersebut melenting dan menyatakan hal ini tidak patut terjadi dan akan memaklumkan pada orang kuat kaum dia... hahaha! tergelak aku dalam hati, nasib baik kaum dia ni baru seorang jadi menteri. dah nak buat kecoh...tapi kan, sebelum menteri dia tu pun kaum ni memang selalu buat kecoh. nak kata tak sedar diri pun iye kottttt...

dah la menteri yang dia agung-agungkan tu pun ala-ala spesis bangang sebab isu terkini (aku rasa korang pun faham isu terkini tu apa)... dengan pengikutnya yang konon-konon mengugut nak terus bawa benda ni kepada orang-orang politik yang dia kenali...

hello misterrrr, kalau dah kata ada network baaaaaikkkk ngan orang politik, kenapa mesti minta tolong merayu-rayu dengan organisasi aku? kenapa tak minta tolong orang-orang politik yang engkau kata boleh tolong engkau terus cari kerja?

aku bukan racism... tapi perangai kaum ini membuat aku hanya akan tolong kaum aku dan kaum lain yang tak menyusahkan. Full stop!

**sekali lagi, tajuk ada kena mengena tak dengan entri? hehhhh!

No comments: