04 March 2009

sesat di gunung

Irau in memory, bilelah nak pegi lagi
Ntah nape, lately ni terasa ingin kembali memanjat-manjat. Last week aku 'sentip' bile member last minute ajak panjat gunung. Sebenarnya, tak kisah sangat ngan last minute tapi aku dah punya agenda, tu yg tak ble join diorang.

Azamnya tahun ni nak panjat a few gunungs dan bukits yang aku tak pernah sampai dan yang aku nak repeat panjat. Atleast 6 puncak. Erks... salah satunya adalah Puncak Gunung Tangkuban Perahu kat Bandung yang ble sampai ngan kete...har har har.

Pagi ni, kul 11am to be exact, lepas key in monthly report dalam sistem, aku layan blog hopping. (Baca: aku dah sakit kepala tengok angka). Aku terbaca
satu entri pasal orang sesat kat gunung Yong Yap 18 Feb lepas. Aku pun bukak la Gunung Online punye forum nak tau perkembangan semasa. Tak cukup ngan tu, aku call Mamat, member highlander yang kebetulan baru je lepas balik dari Yong Yap bulan feb, awal seminggu dari hari kejadian sesat tu.

To date, dah 17 hari Saudara Hassan Ayat hilang tanpa dapat dijejak di Gunung Yong Yap. Sebak bila baca entri-entri di forum GO. Begitulah eratnya ikatan sebuah persahabatan biarpun hanya kenal di laluan mencanak menuju puncak. Diorang sanggup pergi ke sana mencari Hassan. Tabik buat korang!

Kepada ahli keluarga Hassan, teruskan berdoa kerana hanya itu perantaraan kita dengan yang Esa.

Kepada team rescue especially pendaki tegar, keep on looking n searching. You all memang kuat semangat.

Marilah kita sama-sama berdoa semoga Saudara Hassan Ayat dapat keluar dengan selamat.

Al-Fatihah
Nota Kaki : Selamatkanlah calon tulang rusukku itew... chet pooo dah!

3 comments:

Darab Dua said...

arap2 asan masih lagi mampu bertahan walopon dh 17 ari dia kt lam hutan sensorg.

sama2 kta doakan dia beb!

sepenuhjiwe said...

seriously, gunung irau adlh yg plg best bab view... aku pn cm nak g lg.

Nani said...

kin'xp,
appreciate ur intensity tapi ku nggak mau menanggung risiko... let me think first :)

DarabDua,
tu la, still ari ni tak tau ape cerita. harap2 jumpa b4 jumaat nih. I hope so.

Ijan,
Jom kita wat trip ke sana taun ni... agak2 ko wat honeymoon kat sana ble? ngehehe