20 April 2010

luka dihati siapa tahu

Last time when I undergone a Laparoschopic procedure to remove appendices, it took only 2 weeks to recover, but yet, to be exact, it needs a month to fully recover. And I miss the Endau-Rompin trip tau...

Tapi sekarang, selepas buat pembedahan di kaki kiri bagi membuang tumor, dua minggu tidak boleh berjalan langsung, minggu ke-3 berjalan dengan bantuan. Sekarang dah masuk minggu ke-4, aku dah boleh berjalan sendiri walau dalam ritma perlahan. and yet dah keluar ke Giant Kinrara bagi menyokong program My Ole-Ole...hehhh..

Dr Khairul memaklumkan, proses sembuh agak mudah tapi since kaki ni merupakan organ yang membawa badan aku kemana-mana, jadi kesukaran terasa dimana-mana. Bayangkan saja sebelum ini aku bebas bergerak kemana-mana malah seminggu sebelum pembedahan, aku sempat ke Mulu untuk misi menjejak Pinnacles yang mabeles dan sekarang aku hanya duduk di rumah kakak. boring okay...

Aku sangat sedih bila terdengar desas desus ada orang yang tidak puas hati aku bercuti lama, yet sampai menyusahkan mereka... but who are they? aku tak pernah minta jadi macam ni. Cuba letak diri korang di tempat aku... I wish, sangat-sangat berharap agar mereka-mereka ni akan dapat penyakit yang semacam ini dan harus menderita berbulan-bulan tak boleh g keje. So sendiri mau ingat lah kan...

oklah, ni pun cuma luahan hati aku yang tak puas hati ngan sesetengah pihak yang merasa mereka itu sungguh kuat, sungguh hebat dan menafikan dugaan dari Allah swt. dats life!

Api dah menjadi bara
Bara menjadi debu
Mawar indah nan setangkai
Layu dan berguguran

No comments: