16 April 2010

aduhai... masalah lagi?

"dah banyak keje kau akak nak buat... sampai keje akak pun tak buat..."
ahax... mula2 dapat statement nih, aku cam marah gak... tapi, bila pikir balik, aku tersenyum, sape suruh ko pening2 pale? dah tau ada keje sendiri, utamakan lah keje sendiri tu dulu, then baru pikir tang orang laing punya. betui dak?

tu lah kan... mana nak tau aku diberi cuti sampai sebulan... anyway, thanx doc!. Urm, ko hengat aku saje2 nak amik cuti? ni cuti sakit okay, bukan boleh berjimba-jimba pun, duduk umah je doplompat jam... nak panjat tangga pun bersusah payah, ni lagi nak naik bukit broga? oh... lupakan sahaja sementara waktu angan-angan itew... phewwww...

apepun, tu lumrah kehidupan. Masa senang kawan keliling pinggang, masa susah semua menghilang... bagi aku hidup ni ada masa bahagia dan ada ketika derita. macam roda, kejap di atas kejap di bawah dan aku andaikan roda hidup aku sekarang tengah menuju ke bawah... kena hadapi dengan senyuman...

Hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semua kan baik-baik saja...

bila ketetapan tuhan sudah ditetapkan tetaplah sudah
tak ada yang bisa merubah dan takkan bisa berubah
relakanlah saja ini bahwa semua yang terbaik
terbaik untuk kita semua menyerahlah untuk menang

No comments: