07 June 2010

penangan NFD'10

last friday, i went to Lumut for NIOSH Family Day... stay for 3D2N...erk, tapik sampai kul 8 malam on the 4th...consider macam 2 hari 2 malam je lah kan...

Tayar bas bergolek kul 3.00pm dari Bangi, singgah kejap membuang sisa toksin di Hentian Sebelah Ladang Bikam sebelum exit tol Bidor. Selepas melalui perjalanan lebih kurang 2 jam dari bidor, kitaorg pun sampai kat Swiss Garden Hotel. tempat dia sangat sunyi... nak masuk jalan sikit punya scary...bengkang bengkok sana-sini, abg driver hon berkali-kali... but I love it... aku suka suasana dia yang tak bising, dikelililingi laut dan hutan... kalau hanimun kat sini pun best... sbb takde orang nak kacau. tapik aku suke berangan hanimun di puncak tertinggi asia tenggara... di negeri kelahiran aku jugak... sejuk wooo...

malam pertama, ada BBQ Dinner dekat tepi pantai a.k.a Fun Beach. Bilik aku mengadap fun beach neh so lepas letak barang, lepas mandi dan solat, terus turun makan. Owh, mase ni aku join karok competition... macam bagus je kan... tapi saje nak take part. padahal bukan sedap sangat pon sore, dan sah-sahla malam tu hujan.... kwang kwang kwang...

Esoknya, pagi2 ada senam seni, pastu ada tele-match... best! aku sukak games dia sebab lain dari yang lain. Ada 3 games, lari dalam guni (version larik ramai-ramai dalam guni), kemudian ada turtle lay eg...(part neh sangat kelakar okeh) dan yang last dan wajib ada... tug of war lah... kumpulan aku dapat no 2 dalam tarik tali ni...hebat2 belake lah kirenye jejaka dari kumpulan satu lagi...ahax...Petang ada acara explorace, sangat seronok sebab games yang baru aku jumpa... ala-ala team building punye games jugak. At the end, kumpulan aku juara...oh yea oh yea! habis explorace, kitaorg buat race pulak dalam swimmping pool... bestnye...

Malam ada Grand Dinner... tema kali ni Fifa Worldcup... most of us pakai jersi atau pakai baju fifa... aku? t-shirt biasa ngan jeans ngan selipar...hahaha... tak ikut theme langsung kan, malas duh nak kena beli t-shirt/jersi plak. Baik pakai yang sedia ada... lagipun aku bukan reti bab bola2 neh. Dinner aku kurang bertuah... entry lucky draw ngan grand lucky draw semua tak dapat...sob sob sob... nasib baik aku menang treasure hunt.

Oh, treasure hunt neh sebenarnya games sepanjang jalan. Meaning to say, on the way dari bangi ke lumut ada 10 soalan kena jawab based on perjalanan tersebut. Dan aku berjaya menjawab 9 out of 10... kire terer lah kan... hahahahaaa...dan aku dapat hamper dan oven.

overall...sangat gembira... sangat letih dan sangat sun burn... ni lah penangan NFD'10...

No comments: